۰ نفر

هاشمی: عدم پذیرش استعفای نجفی عصر امروز به ایشان ابلاغ می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 262705
هاشمی: عدم پذیرش استعفای نجفی عصر امروز به ایشان ابلاغ می‌شود

رییس شورای شهر تهران گفت: تا پایان وقت اداری امروز عدم پذیرش استعفای شهردار تهران به ایشان ابلاغ می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز توضیح داد و اظهار کرد: موضوع استعفای شهردار تهران در اواخر سال گذشته مطرح و به هیئت رئیسه شورای شهر تهران ارسال شد.

وی گفت: در جلسه امروز ابتدا محمدعلی نجفی شهردار تهران دلایل استعفای خود را مطرح و سپس اعضای شورای شهر تهران نیز نظرات موافق و همچنین مخالف خود را در خصوص این موضوع بیان کردند.

 هاشمی تاکید کرد: در نهایت از 20 رای اخذ شده 16 نفر مخالف و 4 نفر موافق استعفای شهردار تهران بودند که در نهایت با رای اعضا شهردار تهران ماندنی شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  در صورت پافشاری شهردار تهران برای استعفا،  شورا چه تصمیمی خواهد گرفت، گفت: در این خصوص فعلا نمی‌توان اظهارنظر کرد و باید منتظر ماند و نمی‌توان با پیش‌فرض‌ها اظهار نظر کرد.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این پرسش که آیا با بستری شدن شهردار تهران همزمان با اردیبهشت‌ماه برای طی کردن مراحل درمان سرپرستی برای شهرداری انتخاب خواهد شد یا نه گفت:‌ در این خصوص نیز باید منتظر نظر شهردار تهران باشیم.

وی یادآور شد: نجفی در متن استعفای خود تاکید داشته است که تا تعیین شهردار آینده مسئولیت شهر را به عهده خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه زمانی رای شورای شهر تهران مبنی بر ماندن شهردار تهران به نجفی ابلاغ می‌شود، گفت: طبق قوانین و مقررات 2 ساعت بعد از جلسه باید این موضوع ابلاغ شود و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 16 این رای به شهردار تهران ابلاغ شود.

هاشمی با تاکید بر حمایت شورای شهر تهران از شهردار تهران گفت: این حمایت کاملا مشهود و قابل لمس است.

قیمت بلیت مترو کاهش یافت

وی ادامه داد:‌ در ادامه جلسه امروز نیز بررسی نامه فرمانداری در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین قیمت بلیط مترو تهران در سال 97 مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن اعضای شورای شهر تهران به قیمت بلیط مترو حومه به تهران به رقم 1000 تومان رای دادند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: قیمت بلیط مترو حومه به تهران در سال 96، 800 تومان بود که اعضای شورای شهر تهران با افزایش 200 تومان این رقم را به 1000 تومان افزایش دادند.