۰ نفر

افزایش چشمگیر ترافیک آخر شب تهران

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۳۸
کد خبر: 257219
افزایش چشمگیر ترافیک آخر شب تهران

در روزهای منتهی به نوروز، بازار دست فروش ها و مغازه های پوشاک حسابی سکه است و ترافیک تا نزدیک نیمه شب ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این روزها ترافیک تهران حتی ساعت ۲۳ هم کوتاه نمی آید و خیابان ها و بزرگراه های پایتخت این ساعت هم نفس راحت نمی کشند؛ مردم نیز هم.

حتی روزهای تعطیل و جمعه های منتهی به آخر سال هم خیابان های تهران قفل می شود و بوق، ترمز و حتی فریادهای خسته و عصبی برای همه ما تکرار و تکرار می شود.

شهردار تهران درباره وضعیت ترافیک تهران در روزهای پایانی سال اظهارکرد: در این مورد جلسات مختلفی برگزار شده و با فرمانده راهور تهران هم در این زمینه صحبت کرده‌ایم. ما تمام تلاشمان را برای روان‌سازی ترافیک می‌کنیم؛ اما توجه داشته باشید که در اسفندماه تعداد سفرها در شهر تهران بیشتر می‌شود و در نتیجه به طور طبیعی ترافیک هم افزایش می‌یابد. 

این صحبت شهردار یعنی ضرورت تحمل وضع موجود و احیانا تلاش برای کمی بهتر شدن شرایط.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت تهران نیز با اشاره به ترافیک آخر شب تهران گفت: ترافیک در بعد از ظهرها افزایش پیدا کرده است و علتش هم حجم بالای تردد و حضور مردم در مراکز عمده خرید است.

وی افزود: ما بیشترین تمرکز را در بعد از ظهرها گذاشتیم و اگر دقت کرده باشید حجم حضور همکاران من در سطح شهر و تقاطع ها و میادین به شدت افزایش یافته است و انشاءالله برای انضباط ترافیکی قابل قبول تا آخرین شب امسال ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که بعد از ظهرها نیروهای پلیس آماده باش هستند و نیروهای راهور بیش از دو برابر شده اند، گفت: ما برای ترافیک پایان سال بویژِه بعد از ظهرها آماده باش کامل را داریم. الان ترافیک از ۱۰ شب هم گذشته است.

رئیس پلیس پایتخت تهران افزود: ترافیک صبحگاهی تغییری نکرده اما بعدازظهرها خیلی زیاد شده است و علت اصلی آن هم خرید عید است.

وی گفت: ما برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و برای روانسازی این ترافیک آماده ایم.

افزایش ۳۰درصدی ترافیک تهران

سردار رحیمی با بیان اینکه بر اساس آمارها ترافیک بعدازظهر تهران تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: ما هر ساله نزدیک عید این ترافیک را داریم و درخواست ما از مردم این است که هم با ماموران پلیس بیشتر همراهی کنند و هم تلاش کنند از وسایل نقلیه عمومی بیشتر بهره ببرند.

2669094

وی گفت: بر اساس مجوز اماکن عمومی کلیه واحدهای صنفی تا ساعت یک بامداد باز هستند و شهروندان می توانند تا یک بامداد خرید کنند. همین عامل از دلایل افزایش طول مدت ترافیکی در تهران است. حضور مردم در مراکز خرید، تکلیف پلیس را در برقراری نظم و امنیت و مدیریت ترافیک سنگین‌تر کرده است که آن را وظیفه با ارزش خود می‌دانیم.

به نظر می رسد با وجود اینکه همه مدیران بویژه در حوزه شهری بحث کاهش ترافیک را از اهم برنامه های خود می خوانند، این ترافیک قرار نیست به این زودی ها تهران را رها کند.

بر اساس آمار، تهران حداقل ۵برابر ظرفیت اش خودرو دارد و پای این خودروها در برخی ایام سال مانند ماه آخر سال یکباره به خیابان ها باز می شود. با این شیوه به نظر بهترین راهکار برای کاهش ترافیک یا رها شدن از استرس های آن، دور ماندن از مراکز خرید است.