۰ نفر

مدیرعامل فروشگاه شهروند در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

"شهروند" زیان‌ده نیست/ تبدیل بن‌کارت‌های شهروند به کارت هوشمند

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 256786
"شهروند" زیان‌ده نیست/ تبدیل بن‌کارت‌های شهروند به کارت هوشمند

مدیرعامل فروشگاه شهروند از تبدیل بن‌کارت به کارت هوشمند برای خرید خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ مسعود سریع‌القلم در پاسخ به این انتقاد که قیمت اجناس شهروند از قیمت بازار آزاد بیش‌تر است به اقتصادآنلاین گفت: شهروند جز ستاد تنظیم بازار کشور است و تمام نهادهای نظارتی سطح بالا بر روی آن نظارت مستقیم دارند و به هیچ عنوان این موضوع را تایید نمی‌کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13هزار قلم جنس بین 10تا 50 درصد زیر قیمت بازار آزاد تخفیف دارند. ممکن است در کالاهایی مثل بلوری‌جات که عمده‌فروشی‌هایی مثل شوش آن‌ها را عرضه می‌کنند، تفاوت قیمت داشته باشیم. آن هم به این دلیل است که کالاهایی که از مجاری قانون وارد می‌شوند و دارای برگ سبز هستند، مقداری هزینه گمرگ به آن‌ها اضافه می‌شود و قطعا مقداری از کالاهای قاچاق گران‌تر خواهند بود.

مدیرعامل شهروند همچنین تاکید کرد: فروشگاه‌هایی که خصوصی اداره می‌شوند مثل ما ناظر سفت و سخت ندارند، ما اگر کالایی از یک چهارم عمرش بگذرد جمع می‌کنیم. در بخش کنترل کیفی ما طی 10سال گذشته رتبه اول را در کشور داریم.

او همچنین در واکنش به فروش هویج 90هزار تومانی و کالاهای لاکچری در این فروشگاه اظهار کرد: هرچند در بعضی فروشگاه‌ها این کالاها فروخته می‌شوند و مشتری خود را دارند اما از آن‌جایی که شهروند پیوست اجتماعی و فرهنگی دارد، برای مصالح شهرداری و اثرات اجتماعی که در پی داشت از سطح تمام شعبه‌های شهروند آن‌ها را جمع کردیم.

سریع‌القلم با اشاره به اینکه شهروند زیان‌ده نیست بلکه سودده است درباره میزان درآمد آن گفت: با توجه به حضور رقیب در بازار نمی‌توانیم میزان درآمد خود را بگوییم اما مطابق با درآمد ما در سال 96، 30میلیارد تومان آن باید به شهرداری داده شود، هرچند درآمد شهروند بیش از این حرف‌ها است.

مدیرعامل شهروند در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای جلوگیری از کار دلالان فروش بن شهروند انجام داده‌اید نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف از ما بن‌هایی را خریداری می‌کنند تا به کارمندان خود کمک غیرنقدی بدهند، در این میان دلالانی وجود دارند که در ازای مبلغی کم‌تر از رقم بن، پول نقد به دارندگان آن‌ها می‌دهند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از اقدامات دلالان به مراجع قضایی مراجعه و خیلی تلاش کردیم تا چنین اقداماتی دیگر انجام نشود اما هیچ قانونی وجود ندارد که مطابق با آن دلالی جرم محسوب شود. البته در آینده با تبدیل بن به کارت هوشمند این مشکل هم برطرف خواهد شد.

او همچنین درباره تمهیدات این فروشگاه همزمان با فرارسیدن سال نو نیز گفت: با تمام تامین‌کنندگان جلسه گذاشتیم و بین 10تا 60درصد تخفیف فروش کالاهایشان را گرفتیم تا شهروندان بتوانند سبد خرید خود را بزرگ‌تر کنند. افزایش ساعات کاری بعضی از فروشگاه‌های ما تا 24ساعت از دیگر تمهیدات ما در شب عید است.