۰ نفر

لایحه افزایش قیمت بلیت مترو تهران، تصویب شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 255958
لایحه افزایش قیمت بلیت مترو تهران، تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه افزایش قیمت بلیت مترو تهران را بررسی و تصویب کردند، بنابر این قیمت بلیت تک سفره شهری از هشتصد به هزار تومان ، بلیت تک سفره حومه مترو از هشتصد به هزار و پانصد و بلیت مترو امام از 6 به هفت هزار و پانصد تومان افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان بررسی لایحه افزایش قیمت بلیت خطوط مترو گفت: پیشنهاد این کمیسیون سه نرخ بلیت یک سفره داخل شهری از  800 به 1000 تومان، تک سفره حومه به تهران که از 800 به 2 هزار تومان و تک سفره بلیت فرودگاه امام خمینی از 6 هزار تومان به ده هراز تومان افزایش است.

وی با بیان اینکه مترو ماهانه 60 میلیارد تومان ضرر می دهد عنوان کرد: با اصلاح قیمت ها فقط 12 میلیارد تومان ضرر جبران می شود.

علیخانی از اعضای شورا خواست برای اینکه کیفیت ارایه خدمات کاهش نیابد به این لایحه رای دهند .

وی گفت: در این لایحه بین 10 تا 66 درصد برای استفاده از کارت بلیت تخفیف در نظر گرفته شده است.

ابراهیم امینی پیشنهاد کرد که کل نرخ ها با توجه به لایحه شهرداری تصویب شود، چرا که کمیسیون عمران نرخ ها را افزایش بیشتری نسبت به لایحه شهرداری داده است.

مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه تک سفره حومه به تهران افزایشش غیر عادی است گفت: افزایش 800 تومان به 1000 یعنی افزایش 150 درصدی این بلیت و غیر عادی است.

وی گفت: ارقامی که شهرداری در لایحه داده به واقعیت جامعه و معیشت مردم نزدیک تر است.

مسجد جامعی با بیان اینکه شهرداری در لایحه خود قیمت بلیت ها را صد درصد افزایش داده اما کمیسیون عمران و حمل و نقل آن را به 150 درصد افزایش داده عنوان کرد: پیشنهاد میکنم شورا به لایحه شهرداری برگردد و پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل رای گیری نشود.

 وی تاکید کرد: دولت باید سهم خود را در بلیت بپردازد.

مسجد جامعی پیشنهاد کرد: قیمت بلیت حومه تهران 25 درصد کاهش یابد چرا که ساکنان حومه خدمات خود را در تهران ارائه می کنند.

سید حسن رسولی نیز در جریان بررسی لایحه گفت: شهرداری تهران باید موظف شود، نسبت به پیگیری سهم دولت از محل یارانه بلیت مترو را پیگیری و ظرف سه ماه  به شورا گزارش دهد.

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورا نیز خواستار ارایه کارت بلیت مترو به جوانان زیر 21 سال شد و گفت: در همه جای دنیا جوانان در این سن هنوز به کسب درآمد موفق نشدند و باید از آنان حمایت شود.

حجت نظری عضو دیگر شورا گفت: در شهری مانند آلمان درآمد یک کارگر 10 برابر درآمد یک کارگر در تهران است و هزینه بلیت مترو او پنج برابر کارگر تهرانی، که این موضوعات باید در لایحه قیمت بلیت لحاظ شود.

محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه گمان می کردیم با تغییر تیم مدیریت شهری، دولت بدهی خود را خواهد پرداخت، گفت: از آنجا که دولت یک سوم سهم خود از بلیت مترو را نپرداخته است، شهرداری سهم خود و سهم دولت یعنی دو سوم قیمت تمام شده بلیت مترو را می پردازد.