۰ نفر

شهردار منطقه۱۲ در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تکمیل ۴۵پروژه در منطقه۱۲ تا پایان سال/ افزایش ۳۰درصدی ون‌های بازار

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 255700
تکمیل ۴۵پروژه در منطقه۱۲ تا پایان سال/ افزایش ۳۰درصدی ون‌های بازار

شهردار منطقه ۱۲ از تکمیل ۴۵پروژه در این منطقه تا پایان سال خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ پیمان حسین محسنی با اشاره به آلودگی شدید هوای منطقه 12 که به دلیل وجود وسایل حمل و نقل زیاد به‌ویژه موتورسیکلت است به اقتصادآنلاین گفت: با همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال تدوین طرح‌های جدید برای ساماندهی حمل و نقل در این منطقه هستیم و زیرساخت‌هایی را تعریف کرده‌ایم. ون‌های برقی ما در اطراف بازار 30درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در منطقه 12 نزدیک به 300 هزار موتورسیکلت که یک میلیون سفر را در طول روز انجام می‌دهند وجود دارد که ساماندهی آن‌ها بسیار کار سختی است. در حال تهیه طرح‌هایی برای رسیدگی به وضعیت حمل و نقل منطقه هستیم تا برای سال 97آن‌ها را  اجرایی کنیم.

او با اشاره به اینکه  قرار است 7دوربین جدید در اطراف منطقه جاگذاری شود، اضافه کرد: این دوربین‌ها برای شناسایی تاکسی‌هایی است که به‌طور غیرقانونی در منطقه ما بار جابه‌جا می‌کنند. قرار است با همراهی سازمان بازرسی تاکسیرانی و پلیس راهور جلوی آن‌ها را بگیریم.

شهردار منطقه 12با اشاره به شناسایی هزار و 990 ساختمان ناایمن در منطقه، گفت: با همکاری آتش‌نشانی تعدادی از آن‌ها را اولویت‌بندی کردیم. تقریبا در همه شش ناحیه‌ یعنی در 13هزار و 691هکتار مساحت منطقه و 112هکتار بازار، این ساختمان‌ها وجود دارند. ما تلاش کردیم تا با آن‌هایی که بیشترین ناایمنی را دارند برخورد و مقابله کنیم، اما نمی‌توانیم برای ایمن‌سازی آن‌ها زمان خاصی را بگوییم.

او توضیح داد: نمی‌شود یک دفعه باهم نزدیک به 150 پاساژ را تعطیل کنیم. آخر سال است و همه آن‌ها کسب و کار دارند، سعی می‌کنیم با استقرار آتش‌نشانی در اطراف آن‌ها احتمال بروز خطر را برای شهروندانی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند، کم کنیم. همچنین قرار است انبارها را از مشاعات خارج کنیم که این اقدامات به ویژه در پنج‌شنبه آخر سال صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 12 با اشاره به افزایش حجم تردد با مترو همزمان با سال نو، اظهار کرد: با مترو هماهنگ کردیم تا اگر ایستگاهی حجم مسافر بالا برود در ایستگاه بعد آن‌ها را تخلیه کند که البته این اقدامات به‌صورت مقطعی است برای ساماندهی تاکسی‌ها نیز با پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی هماهنگ هستیم. معضلات منطقه 12 معضلاتی نیست که به یک باره قابل حل باشد باید براساس برنامه به مرور آن‌ها را حل کنیم.

محسنی با اشاره به وجود 593هکتار بافت فرسوده در منطقه اظهار کرد: 50پلاک با حضور شهردار تهران در حال بازسازی و نوسازی است. بنا داریم تا با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار این بافت‌ها را احیا کنیم. همچنین قرار است فعالیت‌هایی در حوزه زیباسازی منطقه انجام دهیم تا منطقه 12 برای مسافران و بازدیدکنندگان جذاب و دیدنی باشد.

او همچنین از اتمام 45پروژه در این منطقه تا پایان سال خبر داد.