۰ نفر

شهرداری طرح شناسنامه باغات را تا هر‌اندازه که تهیه شده به شورا ارسال کند

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳
کد خبر: 251801
شهرداری طرح شناسنامه باغات را تا هر‌اندازه که تهیه شده به شورا ارسال کند

سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری شفاهی گفت: اینجانب به رویکرد بدبینانه نسبت به سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست ، اعتراض دارم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ وی با بیان اینکه ما باید به سمن‌ها برای انجام فعالیت های تخصصی و انتقادی اعتماد کنیم، اظهار داشت: برخی از اظهارات نسبت به فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست طی روزهای اخیر حاکی از بی‌اعتمادی مزمن برخی از مسولان است که این دیدگاه به هیچ وجه راهگشا نیست.

این عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه جوانان دوستدار طبیعت  و متخصص، به صورت حرفه‌ایی یا داوطلبانه در دشت ها و کوه‌ها در حال فعالیت برای کمک به محیط زیست هستند، تصریح کرد: دیدگاه‌های امنیتی و پر ابهام نسبت به فعالیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد موجب تضعیف حفاظت و احیاء محیط زیست خواهد شد.

حسینی میلانی ادامه داد: من از مقامات محترم قوه قضاییه می‌خواهم برای افراد دستگیر شده دسترسی آزاد و قانونی به وکلای دادگستری  را فراهم کنند و رسیدگی عادلانه و منصفانه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت شناسنامه باغات خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته من از مجتمع کوی پلیس بازدید داشتم که به خاطر بارش برف سنگینی که صورت گرفته بود، اعضای هیات مدیره این مجتمع بدون هماهنگی با شهرداری اقدام به قطع تعدادی از درختان این مجتمع کرده بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: آمار مختلفی درباره قطع و سقوط درختان این مجتمع بین ۸۰ تا ۲۰۰  عنوان شده  است. با این حال ما منتظر بررسی نهایی شهرداری دراین باره هستیم.

حسینی میلانی با اشاره به موضوع شناسنامه باغات ابراز داشت: تا زمانی که طرح شناسنامه باغات توسط شهرداری به شورای شهر برای بررسی و تصویب ارسال نشود دچار ابهام‌های آماری در رابطه با فضاهای سبز مجتمع‌ها و سایر باغات خواهیم بود.

وی با اشاره به بازدید خود از مجتمع کوی پلیس بیان کرد:  متاسفانه اهالی این مجتمع مشکلات متعددی داشتند به طور مثال برای آبیاری فضای سبز این مجتمع، اهالی پول بسیاری پرداخت می‌کنند و شهروندان انتظار مساعدت برای حل این موضوع داشتند.

این عضو شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: شهرداری منطقه ۱۶ ضمن تلاش برای رسیدگی و حل مشکلات محیط زیستی این مجتمع باید  آماربرداری و بررسی دقیق نسبت به درختان و فضای سبز این مجتمع و دیگر مجتمع‌ها را داشته باشد و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری نیز تا هر اندازه که طرح شناسنامه باغات تهیه شده را برای تصویب به شورای شهر ارسال کند.