۰ نفر

شهر ری ٢برابر کل تهران روزهای ناسالم دارد

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 249863
شهر ری ٢برابر کل تهران روزهای ناسالم دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد روزهای ناسالم مناطق پایتخت 120 روز بوده در حالی که تعداد روزهای ناسالم شهر ری 250 روز در سال 96 بوده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تهران گردی که به مناسبت هفته هوای پاک در منطقه ری داشته است، گفت: شهر ری آلوده ترین نقطه پایتخت است.

وی با بیان اینکه، این تذکر را به این دلیل اینکه ما شورای شهر هستیم، نه شورای شهرداری و به منظور خاطر تحقق مدیریت یکپارچه به محیط زیست ارائه می کنم، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسی مهمترین چالش مدیریت شهری تهران آلودگی هواست و این آلودگی برای تمام نقاط پایتخت یکسان نیست و میزان آلودگی در جنوب شهر به ویژه منطقه 20 بیشتر است و تفاوت محسوسی با سایر مناطق دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ری بیشتر روزها هوا در حالت هشدار و ناسالم است، گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون شهر ری 250 روز ناسالم داشته است در حالی که در سایر مناطق 120 روز ناسالم بوده و تقریبا دو برابر سایر نقاط است.

وی گفت: با توجه به شرایط محیطی و کشاورزی این منطقه نباید آلودگی از دیگر مناطق بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه منبع آلودگی در این منطقه کارخانه سیمان است، گفت:  همیشه از دودکش های این کارخانه گرد و غبار بیرون می آید و یکی از اصلی ترین دلیل آلودگی هوا در این منطقه گرد و غبار است.

وی ازسازمان محیط زیست درخواست کرد وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان را در پنج سال گذشته گزارش دهد و به این سوال پاسخ دهد که چه اقدامات کنترلی برای کاهش آلودگی انجام شده و به نتیجه مطلوبی رسیده اند.