۰ نفر

کوتاهی میراث فرهنگی در خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 244418
کوتاهی میراث فرهنگی در خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید از خانه نیما یوشیج، گفت: سازمان میراث فرهنگی در خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی کوتاهی کرده و در تلاشیم تا این اثر حفظ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن خلیل آبادی صبح امروز در بازدید از خانه علی اسفندیاری (نیما یوشیج) بیان داشت: از وقتی متوجه شدیم خانه نیما از فهرست آثار ملی خارج شده و دیوان نیز حکم بر عدم ارزش میراثی این بنا را داده پیگیری های خود را آغاز کردیم و با همکاری دوستان در شهرداری تلاش شد فعل و انفعالات ساختمانی در اینجا صورت نگیرد.

خلیل آبادی ادامه داد: در همین راستا جلسه ای با حضور نماینده مالکان و نیز مسئولان شهرداری منطقه برگزار شد که نتایج خوبی هم در پی داشت و امیدواریم با قول مساعدی که نماینده مالکان و دوستان شهرداری دادند این بنا پا برجا بماند.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورا افزود: نیما جدای از اینکه پدر شعر نو است حق بزرگی بر گردن ادبیات فارسی دارد و لذا باید در حفظ و نگهداری این مکان تمام سعی و تلاش خود را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم شهرداری توافق مالکان را برای حفظ این بنا بگیرد و این بنا در اختیار شهرداری قرار گیرد. متاسفانه در طی ۱۶ سالی که این بنا در اختیار سازمان میراث فرهنگی بوده (۱۳۸۹-۱۳۹۶) هیچ اقدامی در جهت نگهداری این بنا نشده و همچنین میراث در خروج این اثر از فهرست آثار ملی کوتاهی کرده و دفاعیات خوبی نداشته است.

خلیل آبادی تصریح کرد: امیدواریم این بنا حفظ شود و همانند خانه پدری نیما در مازندران به محلی فرهنگی و پر جاذبه تبدیل شود.

خلیل آبادی با بیان اولویت کمیته میراث فرهنگی و گردشگری در حفظ خانه های مفاخر فرهنگی، گفت: شناسایی این بناها، معرفی به جامعه و برانگیختن حساسیت جامعه از مهمترین اولویت های کمیته میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری خانه های مفاخر فرهنگی است و امیدواریم این بنا ها نیز همانند اماکن مقدس حفظ شوند.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورا تاکید کرد: از همین جا اعلام می کنم که سمن ها و نهاد های مردمی نقش مهمی در این امر دارند و منتظر یاری آنان هستیم.