۰ نفر

رییس شورای شهر: پاساژ پالادیوم و ارگ ترافیک عبور و مرور را در مناطق خود مختل کرده‌اند / لزوم پیوست ترافیکی در اجرای طرح‌‌های بزرگ

۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 235821
رییس شورای شهر: پاساژ پالادیوم و ارگ ترافیک عبور و مرور را در مناطق خود مختل کرده‌اند / لزوم پیوست ترافیکی در اجرای طرح‌‌های بزرگ

رئیس شورای شهر از نبود پیوست ترافیکی در طرح‌های بزرگ شهری به خصوص پاساژها از جمله ارگ، پالادیوم، اطلس‌مال و کوروش به شدت انتقاد کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی رئیس شورا در واکنش به اظهارات معاونت شهرسازی و معماری به نبود پیوست ترافیکی برای طرح‌های حجیم در تهران انتقاد کرد.

او با تاکید بر اینکه طرح‌های حجیم تهران پیوست ترافیکی ندارند گفت: در مورد ساختمان ارگ، پالادیوم و اطلس‌مال هیچ صد درصد مطالعه ترافیک صورت نگرفته است. در نتیجه باید دوباره در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و برای آنها پیوست ترافیکی تهیه شود.

رئیس شورای شهر با اشاره به تحقیقاتی که در این حوزه انجام داده‌اند اظهار کرد: من درباره این پروژه اطلس‌مال شخصا سوال کردم واعلام کردم که تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته و این تحقیقات نشان داده که با احداث پروژه کل ترافیک منطقه مختل خواهد شد و وقتی از آنها پرسیدم راه‌حل شما چیست اظهار کردند راه‌حل احداث دو تونل ترافیک منطقه روان شود. این در حالی است که احداث این دو تونل نیازمند حجم بالای سرمایه‌گذاری است.

او ادامه داد: پاساژ پالادیوم و ارگ کاملا مناطق خود را قفل کرده‌اند شاهد هستیم که پاساژ کوروش هم اتوبان ستاری را کاملا بسته است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که در پروژه‌هایی که طرح آنها داده شده اما هنوز راه نیفتاده‌اند حتما پیوست ترافیکی تهیه شود.

رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه باید برای پروژه‌هایی که در حال بهره‌برداری هستند اما معضل جدی ترافیکی ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: برای پروژه‌هایی که راه افتاده‌اند باید با پول خودِ صاحبان که درآمد بالایی نیز از این پاساژها دارند فکری برای حل معضل ترافیکی کرد.

هاشمی: ساختار شهرداری تهران از موازی کاری رنج می برد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختار شهرداری از موازی کاری رنج می برد گفت: نمونه بارز این موضوع سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.

محسن هاشمی روز سه شنبه بعد از پایان بیست و هفتمین جلسه شورا با حضور در جمع خبرنگاران بخش زیادی  از جلسه به موضوعات معماری و شهرسازی شهر تهران با حضور معاون شهردار تهران گذشت.

وی با بیان اینکه مباحث معماری و شهرسازی مهم بود و معاون شهردار نتوانستند همه صحبتهای خود را بیان کند، افزود: سوالات اعضای شورا زیاد بود و مقرر شد معاون شهردار در جلسه ای دیگر حضور یافته و به سوالات پاسخ دهد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که علت سوالات متعدد از  معاون شهردار چه بود، گفت: شما در شهر تردد دارید و میبینید که یکی از مشکلات جدی شهر در حوزه ساخت و ساز، عدم کار در بافت فرسوده و مشکل ترافیکی  است .

وی ادامه داد با ابلاغ بخشنامه شهردار تهران. دیگر شاهد تبعیض و دور زدن قانون که در بخش،سخت و یاز در گذشته اتفاق می افتاد نیستیم و ساخت و ساز بدون تبعیض انجام می شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره موازی کاری در حوزه معماری و شهرسازی گفت: یکی از اعضا این موضوع را مطرح کرد که باید بعد از بررسی مشخص شود که این.موضوع به چه صورتی است .

هاشمی بیان اینکه در ساختار شهرداری از موازی کاری رنج می بریم، گفت: نمونه بارز این موضوع سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.

وی ابراز امیدواری کرد که در ساختار جدید و بخشنامه ای که شهردار تهران ارائه خواهند کرد، این موازی کاری رفع شود.