۰ نفر

برون‌سپاری وظایف دولت به شهرداری هنوز اجرایی نشده است

۸ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 234468
برون‌سپاری وظایف دولت به شهرداری هنوز اجرایی نشده است

رییس شورای شهر تهران گفت: قرار بوده ۲۴وظیفه از دولت در راستای کوچک‌سازی به شهرداری سپرده شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی در اجلاس روسای شورای شهر کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه الویت همه شورای شهر و شهرداران ارائه خدمات به شهروندان است،گفت: فعالیت‌های فرهنگی و‌اجتماعی در سطح شهر باید با الویت صیانت از فرهنگ دینی ما باشد. بنظر میرسد جز محور ورزش همگانی راه دیگری برای سلامت شهروندان وجود ندارد.

وی ادامه داد: شهرسازی یکی از مهم‌ترین مسا‌ئلی است که ما با آن روبرو هستیم. عمده ترین مشکل مبارزه با زلزله و مسئله تاب‌آوری شهری است که باعث می‌شود از گسترش شهرها و بارگذاری در بافت فرسوده جلوگیری کنیم.

به گفته رییس شورای شهر تهران مشکل ترافیک و آلودگی هوا در تهران و دیگر کلان‌شهرها وضعیت بحرانی دارند.برای مبارزه با آلودگی هوا حمل و‌نقل عمومی الویت اول است. ودولت و‌شهرداری باید حمل و‌نقلی پرسرعت،امن و بی‌آلاینده را فراهم کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه کوچک‌سازی در ساختار سازمان‌هابا برون‌سپاری و هوشمندسازی فعالیت‌ها امکان‌پذیر است،تاکید کرد: انشاالله بتوانیم با کمک دولت و‌مجلس و‌تلاش خودمان و‌مصوبات شورا به این مهم برسیم. کمیسیون برنامه و‌بودجه شورای شهر تهران فعالیت هایی انجام داده است.

او اضافه کرد: ما چندین مشکل اساسی در جلوی دیدمان داریم. به‌خاطر اقدامات گذشته بخش عمده اعتبارات شهرها که از تراکم‌فروشی تامین می‌شده است از دست دادیم.در راستای کوچک‌سازی دولت قرار بوده است ۲۴وظیفه از دولت به شورای شهر منتقل شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

هاشمی گفت: براساس آمار بیش از ۷۰درصد در شهر و‌بیش از ۷۰درصد از این جمعیت در مراکز شهر زندگی می‌کنند و‌روسای شورای شهری که اکنون حضور دارند نماینده جمعیتی بالغ بر ۴۰میلیون نفر هستند.

شورای شهر

شورای شهر

شورای شهر