۰ نفر

بیمارستانهای تهران ناامن هستند

۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 234255
بیمارستانهای تهران ناامن هستند

عضو شورای شهر تهران از ناامنی بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ۹۰درصد بیمارستانهای تهران بالای ۴۰ سال دارند، افزود: براساس گزارش شهرداری در مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران، ۲۴۳ مورد فضای ناایمن از سوی شهرداری گزارش شده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث ایمن سازی اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد بیمارستان های تهران  عمری بالای ۴۰ سال دارند و این در حالی است که بیمارستان ها به جای این که مکانی برای آلام درد باشند باتبدیل شدن به ناامن ترین اماکن شهر, دردی بر دردها افزوده اند.

وی با اشاره به اینکه این فضاهای ناایمن به تاییدیه آتشنشانی نیاز دارند و در این خصوص اقدامی صورت نمی گیرد، عدم اقدام  در این خصوص را نوعی بی قانونی دانست و افزود که  هم اکنون ۱۹ بیمارستان به لحاظ سیستم اطفا و اعلام حریق و سایر نکات ایمنی در اولویت قرار دارند.

نژادبهرام با این توضیح که پلمپ بیمارستان ها به راحتی امکان پذیر نیست، از شهرداری تقاضا کرد: با هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات لازم را انجام دهند.

تهران ۵۰۰۰ فضای ناامن برای زنان دارد

او گفت:  براساس یک نگاه مشترک به موضوع جهانی رفع خشونت در مورد زنان, در خصوص مناسب سازی برخی فضاهای تشدیدکننده بروز خشونت, متذکر می شوم و از شهرداری می خواهم که نسبت به رفع ۵۰۰۰ فضای بی دفاع در سطح شهر تهران, اقدام عاجل را انجام دهد.

او توضیح داد که "بر اساس بررسی های صورت گرفته, احتمال بروز خشونت علی الخصوص درمورد زنان, در چنین فضایی درصد بالاتری به خود اختصاص می دهد."

ساخت و ساز غیراصولی در کنار بناهای تاریخی تهران متوقف شود

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر نیز نسبت به ساخت و ساز غیراصولی در کناربناهای تاریخی تهران تذکر داد و خواستار توقف این ساخت و ساز شد.

وی از ساخت برج و بلند مرتبه سازی در میدان مشق و سردرباغ ملی به عنوان نمونه هایی از این ساخت و ساز غیراصولی نام برد.