۰ نفر

شهر تهران منتظر یک زلزله درشت گونه است

هاشمی: تهران از بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می‌برد/ تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 231462
هاشمی: تهران از بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می‌برد/ تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله غرب کشو و ارائه تسلیت به آسیب دیدگان، گفت: تهران نیز به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی از وجود بافت فرسوده رنج می‌برد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی روز سه شنبه در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران افزود: زلزله در غرب تهران موجی از اندوه و نگرانی در بین ایرانیان ایجاد کرد و اعضای شورای شهر تهران خود را کنار هموطنان آسیب دیده می دانند و از اقدام و امکانی که دردهای آنان را کاهش دهد دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: نجات جان آسیب دیدگان از زیر آوار در اولویت قرار داد و امداد رسانی به آنها مخصوصا به بی خانمان ها از طریق اسکان موقت، تامین وسایل گرمایشی و باز کردن معابر مسدود شده مشکلات را حل می کند.

هاشمی با بیان اینکه نجفی شهردار تهران در نخستین ساعات به ستاد بحران رفتند و کمک رسانی را آغاز کردند، گفت: اولین کمک ها از تهران به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی درباره وضعیت شهر تهران در برابر زلزله نیز  گفت: تهران به عنوان پایتخت و  ام القرای کشورهای اسلامی از وجود بافت فرسوده و جمعیت زیاد و عدم رعایت استانداردها و مشکلات سازه ساختمان های جدید رنج  می برد.

وی با بیان اینکه وضعیت تاب آوری تهران در برابر حوادث باید بررسی شود افزود: در 25 سال گذشته 6 درصد مرگ و میر در کشور بر اثر حادثه زلزله بوده است.

وی با بیان اینکه شهر تهران هم در خطر زلزله بزرگی است خاطر نشان کرد : در شهر تهران مناطق 7و 8 و13 و 15 و 20خطر پذیری متوسط دارد و مناطق 9 ، 10، 12،14،16و17 دارای خطر پذیری بالایی هستند.

هاشمی با بیان اینکه مسئولیت مقابله با زلزله در اختیار شهرداری تهران است، پیشنهاد کرد، در یکی از جلسات شورا مسئولان شهرداری تهران و دستگاه های متولی حضور یابند و برنامه خود را ارائه کنند.