۰ نفر

تسریع در تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو

بنیاد مستضعفان پلاسکو را بیمه نکرده بود/ هنوز نسبت به بخش تخریب نشده ساختمان اظهار‌نظر نشده است

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 216802
بنیاد مستضعفان پلاسکو را بیمه نکرده بود/ هنوز نسبت به بخش تخریب نشده ساختمان اظهار‌نظر نشده است

رییس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هیئت مدیره ساختمان و مالک که بنیاد است نسبت به بیمه کردن این ساختمان اقدام نکرده بوده و پلاسکو بیمه نبوده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ رییس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه ای با مالک ساختمان پلاسکو به منظور تعیین تکلیف هر چه زودتر ساختمان فروریخته پلاسکو ضمن اعلام تذکری به بنیاد مستضعفان استان تهران برای تسریع تعیین تکلیف این سازه،  به چهار کمیسیون تخصصی شورا ماموریت داد تا هر چه زودتر مشکلات این سازه را برطرف کنند.

محسن هاشمی با اعلام اینکه جلسه ای روز گذشته با مدیر کل بنیاد مستصعفان استان تهران داشته تا وضعیت این ساختمان هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تصریح کرد: در این جلسه جویای آن شدم تا مشخص شود وضعیت چگونه است و چرا ساخت مجدد این بنا به تاخیر افتاده است.

وی با اعلام اینکه پلاسکو از نظر حقوقی مصادره شده و متعلق به بنیاد مستصعفان است اما سرقفلی های آن به سرمایه گذارانی واگذار شده است گفت: متاسفانه هیئت مدیره ساختمان و مالک که بنیاد است نسبت به بیمه کردن این ساختمان اقدام نکرده بوده و پلاسکو بیمه نبوده است.

هاشمی با یاداوری اینکه از نظر حقوقی مالک باید پلاسکو را بسازد و بنیاد باید سرمایه این ساخت را پرداخت کند بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که دادستانی هنوز نسبت به بخش تخریب نشده ساختمان اظهار نظری نکرده و به طور قطع مشخص نشده که این بنای باقیمانده سالم است و مشکلی ندارد یا خیر.

وی با یاداوری اینکه‌ مشکل سوم در مسیر ساخته شدن مجدد پلاسکو طرح تفصیلی شهر تهران است خاطر نشان کرد: شهرداری از نظر قانونی نمی تواند در این منطقه بلندمرتبه سازی کند و نباید بیشتر از ۷ طبقه بنایی ساخته شود. از همین رو این پرونده بین مالک و سرمایه گذاران  و سرقفلی داران و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری معلق باقی مانده است.

هاشمی از کمیسیون های برنامه و بودجه، فرهنگی و اجتگاعی و شهرسازی و سلامت و محیط زیست خواست با برگزاری جلسه ویژه با موصوع پلاسکو این موصوع را هرچه زودتر در ابعاد مختلف بررسی کنند و نظر قطعی را اعلام کنند تا وصعیت صاحبان مشاغل این بنا هر چه زودتر مشخص شود. زیرا پلاسکو یک موضوع عمومی در شهر تهران است و باید مطرح شود تا شهرداری هرچه زودتر به وطایفش عمل کند و لازم است که جدی تر به پلاسکو پرداخته شود.