۰ نفر

زندان اوین به شهرداری تهران واگذار نمی‌شود

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 211099
زندان اوین به شهرداری تهران واگذار نمی‌شود

مدیر کل زندان های استان تهران اعلام کرد فروش زندان اوین به شهرداری تهران منتفی شده است.

مصطفی محبی روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: فعلا خبر فروش زندان اوین به دلیل مشکلات متعدد از جمله سند، به شهرداری تهران منتقی است و بحث فروش به نهادهای دیگر هم همین مشکلات را دارد.

**بالاترین جرائم مربوط به مواد مخدر است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محبی بیشترین جرایم زندانیان را مربوط به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بعد از آن، سرقت و بعد از آن جرایم علیه اشخاص مهم است.

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: در حال حاضر فراوانی جرائم مواد مخدر 42 درصد و جرایم سرقت 30 درصد است.

وی ادامه داد: در جرائم مواد مخدر 8/6 درصد و در جرایم سرقت 3/6 درصد در سال جاری کاهش داشته ایم.

وی یادآور شد: پرونده های قدیمی فقط مربوط به مزاحمت تلفنی بود و مثلا در گذشته پرونده ای داشتیم که به دلیل فوت کردن، زنگ زدن و مزاحمت تلفنی برای خانمی، همسرش به او شک کرد و این خانم خودسوزی کرد و حالا فضای مجازی موجب شکل گیری پرونده های مختلف شده است.

** مشکل تجهیزاتی و نیروی انسانی برای اجرای پابندهای الکترونیکی

مدیر کل زندان های استان تهران درباره اجرای طرح پایندهای الکترونیکی در زندان تهران گفت: این طرح هنوز به صورت عملیاتی اجرایی نشده است؛ در حال حاضر محل برای اجرای طرح اختصاص داده شده ولی برای تجهیزات و نیروی انسانی مشکل داریم.

** زندانیان زندان بزرگ تهران بصورت طبقه بندی شده تحمل حبس می کنند

محبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعتراض برخی زندانیان ندامتگاه بزرگ تهران و هم بند بودن زندانیان جرایم مالی با مواد مخدر گفت: کل محکومان مواد مخدر در قزل حصار تحمل حبس می کنند.

وی ادامه داد: شاید یک زندانی به جرم سرقت دستگیر شده باشد و در عین حال معتاد هم باشد اما در مجموع زندانیان طبقه بندی شده هستند.

مدیر کل دندان های تهران با بیان اینکه ترسی از بازید زندان ها نداریم ، اظهار کرد: حتی سفرا را به بازدید از زندان بردیم که بسیار تعجب کردند.

وی ادامه داد: سفرا در بازدید از کانون اصلاح و تربیت باور نمی کردند از ١٣ میلیون نَفَر جمعیت استان تنها ١٣٠ مددجوی زیر ١٨ سال داشته باشیم.