۰ نفر

رئیس‌کمیسیون‌شهرسازی‌شورا در گفت‌وگو بااقتصادآنلاین خبرداد:

ساخت ساختمان بدون پروانه وزارت بهداشت در پردیس برج میلاد!/ تلاش برای ادامه ساخت‌وساز غیرقانونی

۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 201926
ساخت ساختمان بدون پروانه وزارت بهداشت در پردیس برج میلاد!/ تلاش برای ادامه ساخت‌وساز غیرقانونی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خواستار تخریب ساختمان در حال احداث وزارت بهداشت در پردیس برج میلاد شد.

اقتصاد آنلاین - معصومه حاجی ابوالحسن؛ محمد سالاری در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین در این باره اظهار داشت: در بازدیدی که اخیرا از محدوده برج میلاد داشتم متوجه شدم در کنار سازمان انتقال خون و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساختمانی در سطح گسترده در حال ساخت و ساز است. این در حالی است که در جلسه کمیسیون ماده ۵ که در سال گذشته برگزار شد تصویب شد شهرداری تهران در عرصه پردیس برج میلاد هیچ گونه ساخت و سازی را نباید انجام دهد و حتی در این جلسه تصویب شد که شهرداری تهران باید نسبت به تملک برخی از بناهای ساخته شده از جمله سازمان انتقال خون نیز اقدام کند.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: همچنین شهرداری تهران موظف شد طرح جامع عرصه پردیس برج میلاد را ارائه دهد. در همین راستا من به شهردار منطقه تلفنی تذکر دادم و سوال کردم که چرا همچین ساخت و ساز گسترده ای در این ناحیه در حال انجام است. پاسخ آقای نظری شهردار این بود که ما چند بار تلاش کردیم از ساخت و ساز جلوگیری کنیم اما تحت فشارهایی نتوانستیم موفق شویم.

او اضافه کرد: نهایتا من امروز در صحن شورا تذکر دادم و قرار شد موضوع پیگیری شود.

به گفته سالاری عرصه های اراضی اطراف برج میلاد همه در پهنه G محافظت شده فضای سبز قرار دارند و ساخت هر گونه بنایی در هر محدوده ممنوع است. او تاکید کرد: شهرداری تهران می بایست نسبت به جلوگیری و تخریب این ساختمان در اولین فرصت اقدام کند. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ و رای تخریب درباره این مجموعه باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران پروانه ساخت این ساختمان را صادر کرده است گفت: به گفته شهردار منطقه شهرداری تهران پروانه ای صادر نکرده و آنها به طور خودسر در حال ساخت این ساختمان هستند. در هر حال من هنوز نتوانسته ام پرونده این پروژه را ببینیم و به دنبال آن هستم.

او اضافه کرد: آقای نظری شهردار منطقه اعلام کرد من پروانه ای صادر نکرده ام و ما سوال کردیم این حجم ساخت و ساز گسترده چطور در منطقه ای که شهرداری هم در آن مستقر است ایجاد شده است؟ و ایشان قول داد از این پروژه جلوگیری کند.

به گفته سالاری این ساختمان مربوط به سازمان انتقال خون یا دانشگاه علوم پزشکی است و در اصل به وزارت بهداشت مربوط می شود.

سالاری همچنین درباره دستور جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر توضیح داد: امروز در صحن شورا لایحه ای را در خصوص برنامه عملیاتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصویب کردیم. در سال ۹۴ شورای اسلامی شهر تهران طی طرحی شهرداری را مکلف کرد که نسبت به ارائه لایحه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه عملیاتی آن اقدام کند.

او اضافه کرد: با توجه به کار کارشناسی که تمامی کمیسیون های شورا با محوریت کمیسیون فرهنگی انجام داده بودند امروز این لایحه با اصلاحاتی به تصویب رسید و کارگروه ها و کمیته های مختلفی برای اجرایی شدن این مصوبه پیش بینی شدند که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای بین بخشی و فرابخشی بتوانند اقدامات لازم را با محوریت شهرداری تهران انجام دهند.

سالاری تصریح کرد: دومین مصوبه امروز شورا مربوط به لایجه دیگری بود که شهرداری تهران درباره نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران ارائه کرده بود.

او اظهار داشت: شورای شهر چهارم در سالهای گذشته طرحی را تصویب کرد که شهرداری را مکلف به ارائه این لایحه می کرد و طی ماهه های گذشته بالاخره با نظراتی که کمیسیون های تخصصی شورا شهر ارائه دادند این لایحه تصویب شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه برای اداره شهرها موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی برای تمامی کنشگران اجتماعی و اقتصادی که در فضای شهری فعالیت می کنند بسیار ضرورت دارد خاطر نشان کرد: اساسا سازمان ها نهادها و بنگاه های اقتصادی که در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی فعال تر باشند و تاثیرات قابل توجهی را داشته باشند در جامعه موفق تر هستند. امروزه یکی از شاخص های مردم و جوامع شهری در اعتماد به بنگاه های جدید موضوع مسئولیت پذیری آن بنگاه ها است.

سالاری در پایان گفت:‌ خوشبختانه شواری شهر چهارم این لایحه را که ضرورت اداره جوامع شهری است تصویب کرد تا به واسطه این مصوبه شهرداری تهران بتواند با تعامل سایر سازمان ها و نهادها وظایف آنها را در خصوص مسئولیتی که در قبال مردم دارند تبیین کند و آنها را در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت دهد.