۰ نفر

عضو شورای شهر پنجم:

تاکید بر خارج‌نشدن اعضا برای حفظ انسجام شورا است

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۳
کد خبر: 201185
تاکید بر خارج‌نشدن اعضا برای حفظ انسجام شورا است

عضو شورای شهر پنجم با اشاره به تجربه شورای شهر اول گفت: «تاکید شورای عالی اصلاح‌طلبان بر خارج نشدن اعضای منتخب از شورا به دلیل تجربه بدی است که ما از شورای شهر اول داشتیم. در آن دوره به دلیل خروج افراد از شورا؛ انسجام شورا دچار خدشه شد. بر همین اساس شورای عالی اصلاح‌طلبان برای حفظ انسجام شورا و برای هماهنگ بودن و ارائه کار بیشتر پیشنهاد امضای میثاق‌نامه را ارائه داد.»

اقتصاد آنلاین - معصومه حاجی ابوالحسن؛ حسن خلیل آبادی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان این مطلب اظهار داشت: «در شورای شهر اول اعضای منتخب یکی یکی به سمت فعالیت های دیگر رفتند و شورا در اولویت دوم قرار گرفت. اما در شورای شهر پنجم با رویکرد و اقبال میلیونی مردم تهران؛ ری و تجریش؛ بنا بر قرار دادن شورای شهر در اولویت اول همه اعضا است.»

او با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی برای ورود اعضای اصولگرا به شورای شهر وجود ندارد؛ عنوان کرد: «ما از حضور افرادی که همفکر ما نیستند در شورای شهر استقبال می کنیم و این را فرصتی برای بالندگی شورا می دانیم. در بینش اصلاح طلبی؛ یکدستی و تمامیت خواهی نگرش مثبتی نیست اما موضوع این است که مردم ما به لیست «یکدست» رای داده اند. چنانچه در دوره قبل مردم به افرادی از دو لیست رای دادند و از هر لیست تعدادی را انتخاب کردند. بنابراین این انتخاب مردم است و مهم این است که ما به انتخاب مردم احترام بگذاریم.»

او با اشاره به ضرورت تدوین طرح شرایط شهردار توضیح داد: «از آنجایی که اولویت اول شورای شهر پنجم بعد از آغاز به کار انتخاب شهردار است؛ طی جلسات غیررسمی در شورای شهر؛ کمیته ای تشکیل شد و این کمیته پیشنهاداتی را برای تدوین ویژگی ها و خصوصیات شهردار جدید تدوین کرد. آن کمیته حدود ۱۶ بند را پیشنهاد داد که این بندها با تغییرات و اصلاحاتی به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر رسید.»

به گفته خلیل آبادی پاکدستی؛ توانمند بودن؛ قدرت مدیریت تیمی؛ قدرت تعامل با ارکان نظام و … برخی از بندهای مندرج در این طرح است. او درباره اینکه چرا بند مربوط به منع اعضای شورای شهر برای نامزدی شهردار تهران حذف شد؛ بیان کرد: «اعضای شورای شهر معتقد بودند این بند مرتبط با ویژگی های شهردار نیست و نمی تواند ویژگی های شهردار را از نظر شخصی و توانمندی توضیح بدهد. بنابراین این بند نمی توانست جزو ویژگی های شهردار باشد.»

او ادامه داد: «دوستان شورا می دانند ما به شورای عالی متعهد هستیم و با مردم عهد بستیم که فقط عضو شورا باشیم. در غیر این صورت می توانستیم کاندید نشویم و برای سمت های دیگر گام برداریم. اما وقتی خودمان را در معرض انتخاب عموم قرار می دهیم پسندیده نیست به رای مردمی که ۷ ساعت در صف ایستادند؛ به ما رای دادند و ما را نمانیده خودشان در شورای شهر تهران ری و تجریش کردند بی احترامی کنیم.»