۰ نفر

انتقاد شدید آخوندی از پل‌های ۲ طبقه در تهران

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 175386
 انتقاد شدید آخوندی از پل‌های ۲ طبقه در تهران

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که علی رغم هزینه های میلیارد دلاری برای ساخت پل های دو طبقه کسی نمی تواند اثبات کند این پل ها تاثیری روی تسریع حرکت شهروندان و ارتقای زندگی آنها داشته است، گفت: باید به تمدن ایرانشهری برگردیم.

عباس آخوندی در دومین همایش سیستم های حمل ونقل هوشمند بیان کرد: هم اکنون با مشکلات جدی در حرکت مواجه هستیم و فکر می کنم سرعت حرکت در تهران بیشتر از 25 کیلومتر در ساعت نیست و در ساعت های اوج به کمتر از 7 کیلومتر کاهش می یابد. افزون بر تمام فناوری ها آنچه باید کانون توجه ما باشد بحث شهروند است. اگر زندگی شهروندی را فدای سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری شهری کنیم، یک پای موضوع می لنگد.

وی با اشاره به ایجاد پل های دو طبقه در تهران، اظهار کرد: علی رغم هزینه های میلیارد دلاری کسی نمی تواند اثبات کند که این پل ها تاثیری روی تسریع حرکت شهروندان و ارتقای زندگی آنها داشته است.

وی اظهار کرد: فناوری یک ابزار رمزآلود است و می تواند ما را به شدت دچار یک نوع سوء برداشت و گمراهی جدی قرار دهد. مشخصه دنیای مدرن، پیچیدگی آن است. دانشمندان در تعریف سیستم های پیچیده دو شاخص تعدد متغییرها و حجم و اندازه بالای کار را مورد استفاده قرار می دهند. یک زندگی قدیمی را قبل از ماشین در نظر بگیرید حمل و نقل بر پایه چهار پا و قابل احصا بود. اما در سیستم حمل و نقل کنونی که تعداد وسایل نقلیه آن به 19 میلیون دستگاه رسیده است قابل مقایسه نیست.