۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

شرایط فعلی بر کارخانه‌های فولادی نیز اثر گذاشته است

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶
کد خبر: 428698
شرایط فعلی بر کارخانه‌های فولادی نیز اثر گذاشته است

مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق و عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران گفت: قطعا بسیاری از کارخانه های فولادی از موضوع کرونا آسیب دیده اند و اکثر آنها، نیروهای فعال خود را شیفتی کرده اند تا نزدیک به یکدیگر قرار نگیرند.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ محمود صابری، مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق و عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: هم در بخش تولید و هم در بخش اداری، برای جلوگیری از بیمار شدن کارکنان تمهیداتی انجام گرفته است اما موضوعی که باید به آن توجه شود، این است که دولت، واحدهای فروش آهن را تعطیل کرده و این امر موجب شده است که مشتری برای خرید تولیدات ما اقدامی نکند و این امر تاثیر زیادی بر این صنعت گذاشته است.  

وی افزود: صادرات صنعت لوله و پروفیل از قبل شروع این ویروس یعنی حدود دو ماه پیش به دلیل بالا بودن مواد اولیه در داخل کشور به طور کامل قطع یا بسیار محدود شده بود. زیرا قیمت های ما بالاتر از قیمت های جهانی بوده و صادراتی وجود نداشت که تحت تاثیر شرایط فعلی قرار گیرد و از قبل آسیب دیده بود.  

صابری اظهار داشت: فروش مواد اولیه، نقدی شده است و به طبع اگر کمبود مواد اولیه هم مطرح نشود، تولیدکنندگان آسیب زیادی دیده اند زیرا اکثریت، نقدینگی لازم را درحال حاضر ندارند تا بتوانند چند ماه دیگر، کالا را تحویل گیرند.  

مدیرعامل شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق تصریح کرد: فولاد مبارکه فروش اعتباری ندارد و نقدینگی اکثر تولیدکنندگان واقعی، جوابگو نیست و در این بخش نیز آسیب دیده ایم زیرا پای دلالان به میان آمده است. خریدهای انجام شده از واسطه ها بوده است که یا با تولیدی ها شریک شده یا تامین نقدینگی را انجام داده اند.