۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

دولت به صورت مستقیم از صنعت حمل‌ونقل هوایی حمایت نمی‌کند/ شرکت‌ها درسال جاری شرایط بهتری را تجربه نمی‌کنند

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۹
کد خبر: 378520
دولت به صورت مستقیم از صنعت حمل‌ونقل هوایی حمایت نمی‌کند/ شرکت‌ها درسال جاری شرایط بهتری را تجربه نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون گفت: آزادسازی نرخ ها مفید واقع شده و اگر این امر به صورت دقیق صورت گیرد، می تواند موثر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، احمد اسد، درگفت وگو با اقتصادآنلاین گفت:بودجه ای که مردم برای مسافرت های خود و این صنعت درنظر می گیرند، فاکتور مهمی محسوب می شود و نمی توانیم هرطور که مایل هستیم، قیمت گذاری انجام دهیم.

وی افزود: متاسفانه شرکت های هواپیمایی اکنون بر روی موضوع آزادسازی مشکلاتی دارند اما اگر این موضوع دقیق تر اجرا شود به این دلیل که هم برای مسافران و هم برای شرکت های هواپیمایی حق انتخاب و تنوع نرخ به وجود می آید، موثر است. 

اسد،تصریح کرد: حمایتی از سوی دولت به صورت مستقیم وجود ندارد اما سازمان هواپیمایی کشوری در این برهه سخت، حمایت های لازم را از شرکت های هواپیمایی داشته است

او اضافه کرد: از سوی دیگر، انجمنی هم برای شرکت های هواپیمایی وجود دارد که زمینه همکاری مناسب این شرکت ها را فراهم می کند. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری با مراجع ذی ربط که با شرکت ها درگیر هستند، مذاکره و تسهیلاتی را نیز ارائه می کند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون در پاسخ به نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: نظارت از سوی این سازمان وجود دارد. نرخ ها عملا از طریق شرکت های هواپیمایی اعلام می شود و در سایت های انجمن و هواپیمایی کشوری اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: در برخی زمان ها افزایش نرخ رخ می دهد اما این موضوع، زیاد نیست و شرکت های هواپیمایی عمدتا از این امر مستثنا هستند. ممکن است تخلفاتی صورت گیرد اما به وسیله سیستم های موجود، ردیابی می شوند.

اسد اظهار داشت: هم ایرلاین ها و هم سازمان هواپیمایی کشوری حساس هستند و آژانس های مسافرتی نیز که مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کشوری می گیرند اگر تخطی آن ها اثبات شود با برخورد این سازمان مواجه خواهند شد. 

او بیان کرد: ایرلاین ها تک نرخی نیستند و در یک گروه از قیمت، نرخ های خود را اعلام می کنند. برای مثال در یک مسیر باتوجه به استقبال از پرواز، زمان آن و روز پرواز، نرخ های متفاوتی اعلام می شود. ممکن است این نرخ در روزهای خاصی بالا یا پایین برود. برآیند این نرخ ها باید هزینه های شرکت های هواپیمایی را پوشش بدهد که بعضا این کار صورت نمی گیرد.

وی گفت: صنعت هوایی یک صنعت وابسته محسوب می شود و از اتفاقات سیاسی و اقتصادی متاثر است و ورود قطعات به کشور مشکل  شده  و قطعات گران تر از گذشته شده است. 

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون گفت: ممکن است شرکت ها در سال 98 درمقایسه با سال های گذشته، شرایط بهتری را تجربه نکنند اما اتفاقات خوبی در زمینه ساخت و تامین قطعات رخ داده است که امیدواری شرکت های هواپیمایی را بیشتر کرده است و امید است این روند بهبود هم چنان ادامه یابد.