۰ نفر

بیانیه‌ جمعی از دانشجویان روابط بین الملل دانشگاه تهران در اعتراض به تعلیق دکتر رییسی نژاد

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 703205
 بیانیه‌ جمعی از دانشجویان روابط بین الملل دانشگاه تهران در اعتراض به تعلیق دکتر رییسی نژاد

جمعی از دانشجویان روابط بین‌الملل دانشگاه تهران در اعتراض به تعلیق دکتر رییسی نژاد بیانیه‌ صادر نمودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، متن بیانیه به شرح زیر است:

خبر تأسف‌بار تعلیق استاد فرهیخته‌ی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر آرش رئیسی نژاد، اندیشمندی که خواهان سرافرازی ایران، اعتلای علمی دانشجویان و پیشرفت رشته روابط بین‌الملل در ایران می‌باشد، ما را در بهت فرو برده و اعتراض‌مان را برانگیخته است.

دکتر رئیسی‌نژاد از معدود نخبگان تحصیل‌کرده در دانشگاه‌های معتبر جهانی است که پس از فارغ‌التحصیلی به کشور بازگشته و برای پیشرفت رشته روابط بین‌الملل و تربیت دانشجویانی توانا در ایران تلاش می‌کند. ایشان از اساتید سرآمد این رشته در ایران هستند و عدم حضورشان در گروه روابط بین‌الملل دانشگاه تهران، اعتبار علمی این گروه را پایین می‌آورد.

ما اقدام وزارت علوم در تعلیق دکتر آرش رئیسی‌نژاد را اقدامی صحیح و عقلانی نمی‌دانیم. رئیسی‌نژاد که همواره دغدغه ایران را دارد، در کتب و مقالات خود، راهکارها و پیشنهادات متعددی برای پیشرفت و توسعه ایران ارائه کرده است. نظرات ایشان می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور در سطح داخلی و بین المللی باشد. اقدام ناشایست وزارت علوم در تعلیق دکتر رئیسی‌نژاد، به‌جای بهره بردن از تخصص و دانش ایشان اشتباه محض است.

لذا به‌عنوان دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه تهران که افتخار شاگردی دکتر رئیسی‌نژاد را داریم، از مسئولین مربوطه خواهان لغو این حکم سلیقه‌ای و غیرمنصفانه‌ و بازگشت محترمانه ایشان به دانشگاه و کلاس درس هستیم.