۰ نفر

واکنش وزیر ارشاد به توقیف روزنامه‌ سازندگی

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 702742
واکنش وزیر ارشاد به توقیف روزنامه‌ سازندگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «رواداری» دولت سیزدهم در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای را در چهار دهه اخیر بی‌سابقه دانست و گفت: دستور رئیس‌جمهوری بر حداکثر «سعه صدر» در برخورد با تخلفات رسانه‌ها و تلاش حداکثری بر حفظ «آزادی بیان» است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه - سوم اسفند ۱۴۰۱- در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار درباره توقیف روزنامه سازندگی، گفت: با تاکید رئیس‌جمهور تلاش می‌کنیم حداکثر «سعه صدر» در برخورد با تخلفات رسانه‌ها را داشته باشیم.

اسماعیلی به سیاست دولت مبنی بر احترام به آزادی بیان و حق اظهار نظر در حوزه مطبوعات و رسانه اشاره کرده و افزود: رویکرد آیت‌الله رئیسی تلاش حداکثری بر حفظ «آزادی بیان» بوده و چه در زمان مسئولیت در قوه قضائیه و چه در دوران ریاست جمهوری، شخصا این موضوع را پیگیری کرده و از حقوق اصحاب رسانه دفاع کرده‌اند.

وزیر فرهنگ افزود: شاهد مثال این تاکید و تلاش هم رواداری نسبت به هجمه بزرگ و بی‌سابقه رسانه‌ای نسبت به دولت سیزدهم است که بعید می‌دانم در هیچ دورانی پس از انقلاب اسلامی سابقه داشته باشد، با این حال تاکنون خبری از برخورد با رسانه‌ها، حتی چهره‌ها و رسانه‌های تخریب‌گر دولت از جانب دولت نشنیده‌اید.

اصرار بر تخلف، هیات نظارت را مجبور به صدور رای توقیف کرد

اسماعیلی به مدیریت فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور در دوران چهار ماهه آشوب‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: حتی در این دوران که شاید برخی مراجع و مراکز مدافع برخورد با برخی مطبوعات به دلیل همراهی با فضای شکل گرفته بودند، باز هم دولت تلاش کرد تا تنش به حداقل برسد و رسانه‌های رسمی بتوانند در چارچوب قانونی فعالیت خود را ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رای هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف روزنامه سازندگی افزود: هیات نظارت بر تشکیلات غیردولتی و متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و قوای مختلف است و دولت نیز در این هیات تنها یک رای دارد، با این حال به نوبه خود از طریق دبیرخانه این هیات و همچنین معاونت مطبوعاتی، مشکلات رسانه‌ها هستیم. در مورد با رای اخیر هیات هم تلاش زیادی شده بود تا با نشست‌های حضوری و تذکرات، از صدور آرای توقیف جلوگیری شود، اما متأسفانه اصرار بر تخلف، هیات را مجبور به این رای کرد.

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز اول اسفند ۱۴۰۱ خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده پنج و بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات توقیف کرد.