۰ نفر

فرمانده کل سپاه: دشمنان ترسیده اند و مرتب به ما پیغام می دهند که نزنید

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبر: 680475
فرمانده کل سپاه: دشمنان ترسیده اند و مرتب به ما پیغام می دهند که نزنید

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه جنایت‌های دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند و باید تقاص خون شهیدان را بدهند، اظهار داشت:آن‌ها ترسیده‌اند و مرتب به ما پیغام می‌دهند که نزنید. از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم فرمانده یگان موشکی سپاه که صبح امروز در قطعه ۲۴ بهشت زهرا و در جوار مزار این شهید برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان این روزها آرزوهایشان را به هم گره زدند و به خیال خودشان همه راه‌ها را بستند؛ اما صورت‌هایشان به سنگ خورد. آن‌ها ناتوان هستند. ملت ایران متوقف نشده و در حال حرکت است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن تلاش دارد ایران را در درون کشور درگیر کند و نگاه ما را از افق‌های بلند به قلب تهران معطوف نمایند،اظهار داشت: در این شرایط ضدانقلاب را در اقلیم کردستان هدف قرار دادیم. در کرانه رود ارس رزمایش بزرگ برگزار کردیم، ماهواره‌بر پرتاب کردیم، سامانه موشکی باور ۳۷۳ را در برد ۳۰۰ کیلومتر آزمایش کردیم و روز گذشته هم اعلام کردیم که موشک جدیدی را توسعه دادیم که هیچ سپر موشکی توان مقابله با آن را ندارد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: به دشمنان گفتیم آرامش‌تان را می‌گیریم؛ قطعا آرامش‌شان را خواهیم گرفت. اکنون چند شبانه‌روز است که آرامش ندارند و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.آن‌ها ترسیده‌اند و مرتب به ما پیغام می‌دهند که نزنید. از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت ایران در حال تغییر محسابات دشمن است، اظهار داشت: دشمن با یک اشتباه تصور کرد که با به میدان فرستادن تعدادی جوان که فریب‌خورده و پاره تن خودمان هستند، می‌توانند باشکوه یک انقلاب جهانی و بزرگ مقابله کنند.

ملت صف خود را از سیاست‌های دشمن جدا کرده‌اند

وی با بیان اینکه  جنایت‌های دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند و باید تقاص خون شهیدان را بدهند، اظهار داشت: همیشه دشمن براساس اشتباهات خودش، خود را می‌شکند. این بار هم با اشتباه خودشان شکست‌شان می‌دهیم.

سردار سلامی در ادامه با اشاره حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز 13 آبان در سراسر کشور، گفت: هفته گذشته در چنین روزی حجم حضور مردم را در خیابان‌ها دیدید. در آن روز ملت تجدید قوا کرد. اکنون مردم با اتکا به  آگاهی، ژرف اندیشی، عقلانیت و منطق صف خود را از سیاست‌های دشمن جدا کرده‌اند.

فرمانده سپاه گفت: اگر به عمق جریان دشمن نگاه کنیم، کسانی را که در برابر ملت ایران ایستاده‌اند، خواهیم دید؛ از بایدن تا نتانیاهو تا بن‌سلمان تا فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها که ورشکستگان سیاست جهانی هستند. این عقبه سیاسی جدال جدید است.

 هدف ما نجات جوانان فریب خورده است/آن‌ها پاره تن ما هستند

وی خاطرنشان کرد: اما در خطوط مقدم، بخش کوچک فریب خورده از جوانان حضور دارند که درصدد جداسازی آن‌ها هستیم. رفتار ما با این افراد متفاوت است و مانند نجات غریق رفتار می‌کنیم؛ آن‌ها پاره‌های تن ما هستند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: به عنوان یک سرباز کوچک و فدایی ملت که همه آرزویش قربانی شدن برای این مردم بزرگ است می‌گویم که این مسیر از کاخ سفید می‌آید. در شیشه‌نشستگان ریاض، تل‌آویو، نیویورک و پاریس طراح اغتشاشات هستند. آنها ایران را همانطور می‌خواهند که چرچیل و روزولت بدون اطلاع شاه ایران کنفرانسی در ایران برگزار کنند و وقتی شاه به دیدار آن‌ها می‌رود، حسابش نکنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ماجرای مخالفت مستشاران آمریکایی با بازدید شاه از پایگاه استراق سمع آمریکایی‌ها در شمال کشور، اظهار داشت: شاه کشور را از جلوی آن پایگاه برگرداندند. بازماندگان چرچیل و روزولت می‌خواهند ایران را به بدتر از آن دوران ببرند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه «دشمنان ایران را وابسته می‌خواهند» گفت: آن‌ها ایران غیرمستقل و بدون دین می‌خواهند. دشمنان بدانند که ملت ایران زنده است و خودشان سرنوشت‌شان را می‌سازند.

دشمنان را از منطقه بیرون خواهیم کرد/ مرد میدان هستید، جلو بیاید

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند که اگر یکی از ما را زدند، همه آن‌ها را خواهیم زد، اظهار داشت:شما قاسم ما را زدید، ما همه شما را خواهیم زد و از منطقه بیرون‌تان خواهیم کرد. ما دشمنان را از منطقه بیرون می‌اندازیم و دست آن‌ها را تا ابد از ایران دور خواهیم کرد. حال اگر مرد میدان هستید، پا جلو بگذارید و به میدان بیایید.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره شهید حسن طهرانی‌مقدم و توان موشکی سپاه گفت: قرآن منطق و کلام حق است. آنچه که می‌گوید در حقیقت عالم جاری است. وقتی خداوند از زنده بودن شهدا سخن می‌گوید، یک حقیقت مسلم است. از شهدا می‌توان شفاعت و شفا گرفت. به عنوان وسیله می‌توان با آن‌ها به خداوند و عالم معنا متصل شد. شهید طهرانی‌مقدم مرد آرزوهای دوربرد بود. افق‌های اندیشه‌ای او بسیار وسیع بود و در منطقش چیزی کمتر از فروپاشی نظام‌های استکباری وجود نداشت. او هرگز ناامید نمی‌شد.

وی اضافه کرد: او کسی است که سازمان توپخانه و موشک‌ها را در میانه جنگ به همراه شهید حسن شفیع‌زاده پایه‌گذاری کرد. او از اولین کسانی بود که برای مقابله با تهاجمات موشکی صدام، سپاه را به موشک‌های زمین به زمین مجهز کرد.

سردار سلامی ادامه داد: در آن زمان که دنیا ما را در حصار خود گرفته بود و ما هنوز قدرت تولید موشک‌های کوتاه برد هم نداشتیم، طهرانی‌مقدم و یارانش توانستند توازن را با شلیک موشک‌ها به بغداد برقرار کنند. آن‌ها در فرازهای سختِ ایران و اسلام راه گشودند، تاریخ ساختند و سرنوشت ملت ایران را تغییر دادند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه حسن طهرانی‌مقدم علمدار و پیشگام در عرصه موشکی بود، ادامه داد: اولین گام‌ها را او برداشت. در افق دید او تل‌آویو دیده می‌شد. او البته به کاخ سفید نیز نگاه می‌کرد. او از مولا علی (ع) آموخته بود که نگاه خود را به عمق دشمن بیاندازد.

فرمانده کل سپاه افزود: شهید طهرانی‌مقدم برای انهدام آرزوهای دشمن قدرت آفرید. او خستگی‌ناپذیر بود. از عدم موفقیت‌ها ناامید نمی‌شد و مسیر را تا رسیدن به توفیقات طی می‌کرد؛ این وسعت نگاه او بود که ما را به درجه‌ای از قدرت رساند و به مرور قدرتمند و قدرتمندتر شدیم.

وی درخصوص طراحی و ساخت موشک‌های بالستیک برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی گفت: وقتی او برای زدن اهداف ثابت و متحرک در دریا برنامه‌ریزی می‌کرد، چنین چیزی در ذهن هیچ تئوریسین نظامی نبود. تصورش هم ممکن نبود که با موشک‌های مافوق صوت بتوان کشتی‌ها را هدف قرار داد. چند بار آزمایش انجام داد تا به نتیجه رسید.فرماندهان امروز ما در نیروی  هوافضای سپاه راه او را ادامه می‌دهند و پیشرفت‌های بسیاری حاصل کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه به ویژگی‌های اخلاقی این شهید نیز اشاره کرد و بیان داشت: هنر طهرانی‌مقدم تنها در تاکتیک و تکنیکش نبود، بلکه در کنار همه شکوهی که می‌آفرید، بسیار صمیمی، خوش اخلاق، نیکورفتار، دوست داشتنی، ورزشکار و جوان‌دوست بود و با همه می‌جوشید. هیچ کس فکر نمی‌کرد، چنین کسی درصدد انهدام اسرائیل است.

وی خاطرنشان کرد: او رخ در نقاب کشید و با دست‌های شما در عرش بدرقه شد و جان عزیزش را از دست داد، اما آرزوها و یارانش همچنان زنده هستند و راه او در حال طی شدن است.