۰ نفر

خطیب جمعه قم: ملت ایران دست در دست بیگانگان نخواهد داد / مسئولان دغدغه مردم نسبت به امنیت کشور را مورد توجه قرار دهند

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 678762
خطیب جمعه قم: ملت ایران دست در دست بیگانگان نخواهد داد / مسئولان دغدغه مردم نسبت به امنیت کشور را مورد توجه قرار دهند

امام جمعه قم گفت: به دانش آموزان و دانشجویان عزیز و افرادی که در این میدان هیجان زده حضور دارند می گویم دشمن شناس باشید، آمریکا به عنوان ابزار از شما استفاده می کند و بعد از اینکه به اهداف شوم خود رسید شما را همچون دستمال دور می اندازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به تبعات گناه اظهار داشت: گناه نعمت های الهی را از بین می برد و انسان از نعمت های الهی محروم می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: خداوند این گونه عمل نمی کند که نعمتی را به کسی بدهد و بگیرد مگر اینکه آن شخص مرتکب گناهی  شود و آن نعمت از دست می رود.

امام جمعه قم بیان کرد: انسان های متقی و پرهیزگار کار خوب انجام می دهند و به لذت های چند روز دنیا نگاه نمی کنند و دل های شان نگران است و هیچ گاه بی خیال و بی تفاوت نیستند.

ملت ایران علی رغم مشکلات و سختی ها همواره پای انقلاب ایستاده است  

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا در یک مراسم رسمی اعلام کرد که می خواهیم ملت ایران را آزاد کنیم، ملت ایران در این تجربه ۴۳ سال انقلاب علی رغم سختی و مشکلاتی که وجود دارد و گاهی اعتراض هم می کنند اما دست در دست بیگانگان نمی دهند و دشمن را دایه دلسوز تر از مادر نمی داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه بانوی کرامت ادامه داد: روز دهم ماه ربیع الثانی مصادف است با سال روز وفات کریمه اهل بیت(ع) که مردم قم باید قدر این شخصیتی که در کنار مضجع شریف آن زندگی می کنند را بدانند، خیرات و برکات قم به خاطر حضور آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: ۱۳ آبان سه مناسبت مهم دارد که نخست تبعید امام راحل است که در سال ۱۳۴۳ از ایران به ترکیه اتفاق افتاد، نسل جوان ممکن است دقت نکرده باشد که امام آن روز فرمود همه گرفتاری های ما از سوی آمریکاست.

 حسینی بوشهری عنوان کرد: عمده موضع گیری امام راحل راجع به قانون کاپیتولاسیون بود که در این قانون دادگاه های ایران صلاحیت رسیدگی به تخلفات آمریکا در ایران را ندارند و اگر کسی تخلف کرد باید در دادگاه آمریکا به آن رسیدگی شود، امام فریاد کشید چرا ملت ما را تحقیر می کنید.

وی افزود: در ۱۳ آبان سال ۵۷ یورش رژیم شاه به دانشجویان اتفاق افتاد  و لذا جای تعجب است اگر دانشجویی امروز در میدانی که آمریکا مقدمات آن را فراهم کرده حضور داشته باشد، دانشجوی تراز ما آن دانشجویی است که در برابر آمریکا ایستادگی کرد، در ۱۳ آبان لانه جاسوسی تسخیر شد که امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند که اسناد خیانت آمریا بر ملا شد.

امام جمعه قم بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که اخیرا انجام شد فرمودند که من تاکید کرده بودم اسناد جاسوسی آمریکا در کتاب های درسی قرار بگیرد ولی این موضوع انجام نشد که این فرمایشات رهبری باید اجرایی شود تا دانش آموزان و دانشجویان این اسناد خیانت را مشاهده کنند.

مسئولین دغدغه ملت ایران نسبت به امنیت کشور را مورد توجه قرار دهند  

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: این روزها که اغتشاشات در کشور به وجود آمده و هنوز به پایان نرسیده است که مسئولان باید دغدغه مردم نسبت به امنیت و التهاب در کشور را بدانند و برای آن چاره اندیشی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به دشمنی آمریکا علیه ملت ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر اقدامی علیه کشورمان انجام شد سرنخ آن دست آمریکا بود و از هیچ تلاشی برای مقابله با کشورمان دریغ نکردند، آمریکا از تروریست هایی که ۱۷ هزار انسان بی گناه شهید کردند  حمایت کرد و صدام را برای جنگ با ایران تشویق و ۸ سال حمایت انجام داد و کودتای نوژه را طراحی و به طبس حمله کرد و سردار سلیمانی را به شهادت رساند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: آمریکا در این سال ها از فتنه گران و آشوب طلبان در هر فرصتی به صورت مرتب حمایت می کند که در اینجا به آمریکا و ایادی آنها می گویم که این ملت دست از انقلاب و مقام معظم رهبری بر نمی دارد.

حسینی بوشهری عنوان کرد: به دانش آموزان و دانشجویان عزیز و  افرادی که در این میدان هیجان زده حضور دارند می گویم دشمن شناس باشید و بدانید آمریکا به عنوان ابزار از شما استفاده می کند و بعد از اینکه به اهداف شوم خود رسید شما را همچون دستمال دور می اندازد.