۰ نفر

پروفسور فرهود از بازداشت ۲۶ ساعته خود خبر داد

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 677962
پروفسور فرهود از بازداشت ۲۶ ساعته خود خبر داد

پرفسور فرهود گفت: آنها می‌خواستند بدانند که آیا با کسی در ارتباط هستم یا ایرادهایی که مطرح می‌کنم، ایراد معلمی است. شاید تصور می‌کردند که از جایی الهام گرفته‌ام.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پرفسور فرهود از سالم‌بودن وضعیت جسمانی خود خبر داد.

در پی اخبار منتشرشده در فضای مجازی و اعلام برخی افراد، پروفسور داریوش فرهود روز گذشته، ۸ آبان، در محل کار خود حاضر نشد. در این روز، خبری درباره مفقودشدن پدر علم ژنتیک ایران در ساعت ۵:۵۵ دقیقه منتشر شد.

در حال حاضر پروفسور داریوش فرهود به محل کار خود بازگشته است.

پروفسور فرهود اظهار کرد: روز یکشنبه، ۸ آبان‌ماه ساعت ۵:۵۵، در حال خروج از خانه بودم. دو نفر که لباس مشکی بر تن داشتند و مانند ماموران بودند، بسیار گرم با من سلام‌ و علیک کردند و سوار خودروی من شدند. سپس من را به مکانی بردند و سوار خودرو دیگری کردند.

او ادامه داد: حدود ۲۶ ساعت در خدمتشان بودم. آنها با احترام بسیار سوال و جواب کردند. من تا لحظه آخر نمی‌دانستم که این ماجرا ختم به خیر می‌شود. آنها می‌خواستند بدانند که آیا با کسی در ارتباط هستم یا ایرادهایی که مطرح می‌کنم، ایراد معلمی است. شاید تصور می‌کردند که از جایی الهام گرفته‌ام.

دکتر فرهود گفت: آنها متوجه موضوع شدند و ناهار مفصلی مهیا کردند اما من نخوردم. من سرباز وطن هستم و در سلامت کامل به‌ سر می‌برم.

پلیس: تحقیقات را شروع کرده بودیم اما دکتر فرهود پیدا شد

از سوی دیگر، پلیس در اطلاعیه ای از سلامت «دکتر فرهود» خبر داد و گفت: ساعاتی پس از بی خبری خانواده دکتر فرهود و شروع تحقیقات توسط پلیس، وی به خانه مراجعت کرده و در صحت و سلامت است.

در پی مراجعه خانواده دکتر فرهود به پلیس آگاهی پایتخت و اعلام بی خبری از موقعیت وی، موضوع در دستور کار اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت که ساعاتی پس از اعلام این موضوع و شروع تحقیقات پیرامون ماجرا، نامبرده به خانه مراجعت می کند.