۰ نفر

علم الهدی: حجاب باید در دانشگاه ها به عنوان یک اصل و ارزش مطرح می شد

۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 676209
علم الهدی: حجاب باید در دانشگاه ها به عنوان یک اصل و ارزش مطرح می شد

علم‌الهدی گفت: باید در دانشگاه ارزش‌گذاری کرد، قبل از اینکه دشمن بتواند ارزش‌های خود را برای دانشجویان به‌عنوان یک اصل مطرح کند؛ به‌طور مثال، اگر از ابتدای انقلاب، حجاب در دانشگاه‌ها به‌عنوان یک اصل و ارزش مطرح می‌شد، دشمن هرگز نمی‌توانست در شرایط کنونی به موضوع حجاب در دانشگاه‌ها هجمه‌ای وارد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اذعان به اینکه امروزه بخش قابل‌توجهی از اساتید و دانشجویان نسبت به مسائل و جریان‌های سیاسی بی‌تفاوت هستند و جریان حزب‌اللهی و باتقوا باید بیش از همه به روشنگری برای این قشر همت کند و مجاهدانه به میدان بیاید، گفت: بزرگ‌ترین چالش امروز و زمینه‌ساز بروز همه بحران‌ها، فقر جهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از مدیران، اعضای هیئت‌رئیسه، رؤسا و جمعی از اساتید دانشگاه‌های آزاد استان اظهار کرد: دوران دانشجویی هم‌زمان با اوج دوره جوانی در افراد است و باید در درجه اول، این موضوع مدیریت شود اما باید در نظر داشت که دانشجو همان جوانی است که برحسب اقتضائات دوره دانش‌آموزی، بر بستر خانواده و محیط رشد کرده و پس از تکامل شخصیتی وارد دانشگاه می‌شود و حد این تکامل و اعتمادبه‌نفس به حدی است که اگر اساتید نتوانند خود را با ذائقه و درک دانشجویان تطبیق دهند، نه‌فقط مسئله پرورش به‌کلی منتفی می‌شود بلکه حتی موضوع آموزش نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا برخی دانشجویان از نظر فکری خود را از اساتید باسابقه هم والاتر می‌دانند و به همین دلیل، اگر بنا باشد اساتید در کلاس‌ها باب پرورش و تربیت را باز کنند، حتی مسئله تعلیم و آموزش آن‌ها هم زیر سؤال می‌رود.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی افزود: با این حال، نمی‌توان به این بهانه که دانشجو یک مرد یا زن بالغ است، از مدیریت فضای فکری حاکم بر دانشگاه‌ها دست کشید و اگرچه صلابت و اقتدار در مدیریت دانشگاه‌ها یک ضرورت است اما نمی‌توان همیشه با سختگیری دانشگاه را اداره کرد بلکه باید با ایجاد تشکل‌های علمی مذهبی و حمایت از دانشجویان انقلابی، جریان روشنگری به راه انداخت.

ذات دانشجو، مطالبه‎گر و پویاست

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشجو از نظر اخلاقی و روحی دو خصوصیت دارد؛ یکی اینکه ذاتاً مطالبه گر است و دوم به خاطر روحیه پویایی براساس خصلت جوانی خود، مسائل را پیگیری و در آن‌ها مداقه می‌کند. در این شرایط، بهترین ابزار مدیریت دانشگاه‌ها این است این دو خصوصیت ذاتی دانشجویان مدیریت شود.

وی ادامه داد: باید در دانشگاه ارزش‌گذاری کرد، قبل از اینکه دشمن بتواند ارزش‌های خود را برای دانشجویان به‌عنوان یک اصل مطرح کند؛ به‌طور مثال، اگر از ابتدای انقلاب، حجاب در دانشگاه‌ها به‌عنوان یک اصل و ارزش مطرح می‌شد، دشمن هرگز نمی‌توانست در شرایط کنونی به موضوع حجاب در دانشگاه‌ها هجمه‌ای وارد کند.

دشمن به دنبال سوءاستفاده از دانشجویان است

 علم‌الهدی تصریح کرد: امروزه اغتشاشات نه همچون آتش زیر خاکستر بلکه جریان خباثت‎آلودی است که دشمن آن را از عرصه مطالبه عمومی خارج کرده و تلاش دارد تا از روحیه مطالبه گری و ذات پویای دانشجویان سوءاستفاده کند. واضح است که دشمن از امکان تأثیرگذاری بر مردم ناامید شده و هم‌اکنون به دنبال آن است تا در فضای آزاد دانشگاه‌ها، همان جریانی را ایجاد کند که در روزهای اخیر در کف خیابان به وجود آورده بود و اینجا جایی است که دانشجویان انقلابی و چهره‌های بابصیرت دانشگاهی مسئولیت و تکلیف مضاعف دارند و باید به دور از قبیله‎گرایی و جناح‌بندی، با رویکرد برادرانه، همدلی فراگیری ایجاد کنند.

وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در برابر جریان نرم فرهنگی حاکم بر اغتشاشات اخیر گفت: دانشگاه محل شکل‌گیری انقلاب و مهد پرورش اندیشه‌های ناب اسلامی است. اغتشاش‎گران در خیابان‌های مشهد، یک افسر جوان نیروی انتظامی را آتش زدند و این عاقبت آشوب‌های خیابانی بود اما اگر این ناآرامی‌ها به دانشگاه کشیده شود، چه بسیار دل و ذهن جوانان دانشجویی که در آتش تحریف و القائات شیطانی ضد اسلام خواهند سوخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز و زمینه‌ساز بروز همه بحران‌ها، فقر جهاد است. امروزه بخش قابل‌توجهی از اساتید و دانشجویان نسبت به مسائل و جریان‌های سیاسی بی‌تفاوت هستند و جریان حزب‌اللهی و باتقوا باید بیش از همه به روشنگری برای این قشر همت کند و مجاهدانه به میدان بیاید.