۰ نفر

توضیحات انسیه خزعلی درباره آخرین وضعیت زنان بازداشتی حوادث اخیر

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 675744
توضیحات انسیه خزعلی درباره آخرین وضعیت زنان بازداشتی حوادث اخیر

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: جلساتی در رابطه با اصلاح گشت امنیت اخلاقی در مجلس با اعضای هیئت دولت و اعضای شورای عالی انقلابی فرهنگی برگزار شده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون های آن جلساتی برگزار شده که در رابطه با آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، انسیه خزعلی، معاون اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص "اصلاح گشت امنیت اخلاقی و اقدامات دولت در این رابطه" گفت: تاکنون چندین جلسه در این رابطه برگزار شده است و مذاکراتی در حال انجام است ولی چون هنوز کار به مرحله نهایی نرسیده نمی توانم جزییات آن را بیان کنم.

او در ادامه گفت: جلساتی در رابطه با اصلاح گشت امنیت اخلاقی در مجلس با اعضای هیئت دولت و اعضای شورای عالی انقلابی فرهنگی برگزار شده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌های آن جلساتی برگزار شده که در رابطه با آن اطلاع رسانی خواهد شد.

خزعلی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این باره لایحه ای ارائه خواهد کرد؟ تصریح کرد: این مسئله یا باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام بگیرد و یا به توافق برسند که مجلس طرحی ارائه کند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آماری از زنان زندانی بازداشتی دارید؟ گفت: تعداد زیادی از زنان بازداشتی آزاد شده اند. افرادی که قصور کمتری را مرتکب شده اند آزاد شده و مقصرین اصلی و با سابقه در زندان نگهداری و طبق گزارشی که دریافت کردیم دیگر زندانی زیر 18 سال نداریم و همگی آزاد شده اند.

خزعلی در پاسخ به این سوال که از زندان زنان اخیرا بازدیدی داشته‌اید؟ گفت: بله؛ اخیرا بازدیدی از زنان زندانی داشته‌ام و با آنها به گفت‌وگو پرداختم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان گفت: با زنان بازداشتی در اغتشاشات اخیر گفت وگو کردم و در خصوص مشکلات برخی زنان زندانی قول پیگیری دادیم. معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیشنهاداتی به سازمان زندان ها برای تسهیل در آزادی برخی زنان زندانی ارائه کرده است.