۰ نفر

مشاور فرمانده سپاه:

اراذل و اوباش توسط دشمن جذب و باعث اغتشاشات شدند

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبر: 675141
اراذل و اوباش توسط دشمن جذب و باعث اغتشاشات شدند

سردار جباری مشاور فرمانده کل سپاه گفت: سیستم‌های اطلاعاتی باید با بررسی‌های عمیق، دقیق و وسیع عناصر آموزش دیده داخلی دشمن را که برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور مشغول فعالیت هستند، شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار ابراهیم جباری، مشاور فرمانده کل سپاه و فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر(عج) در رابطه با حوادث  اخیر اظهار کرد: در حادثه اخیر دو جریان به یکدیگر پیوند خورده و در اغتشاشات حاضر شدند، اراذل و اوباشی که حدود ۲ الی ۳ درصد از جمعیت اغتشاشاگران را تشکیل می‌دانند و مابقی جوانانی بودند که به دلیل آسیب دیدن از فضای مجازی، شناخت و آگاهی ناکافی و نشناختن فضای جامعه به جمعیت اندک اغتشاشگران پیوستند.

وی در خصوص اراذل و اوباش جذب شده توسط دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور، گفت: سرویس های اطلاعاتی بیگانه در گذشته وقتی قصد ترور و ایجاد ناامنی داشتند، خود به میدان آمده و به کشور آسیب وارد می‌کردند، اما در طی سال‌های اخیر آنان از اراذل و اواباش برای پیشبرد اهداف پلید خود استفاده کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به فعالیت گروهک‌های تجزیه‌طلب بیان کرد: تاریخ اسلام از ابتدا تا به امروز و تاریخ انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته، سراسر پر از فتنه و توطئه توسط دشمنان اسلام بوده، هست و خواهد بود. ما در دهه‌های آغازین انقلاب فتنه‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم. گروهک‌های تجزیه‌طلبی که اکنون در حال دم تکان دادن هستند، در گذشته در اوج توانمندی و اقتدار ظاهری قرار داشتند. یک سمت در کردستان، یک سمت در سیستان و بلوچستان، حتی در مناطق گلستان، آمل و آذربایجان هر چه در توان داشتند برای شکست انقلاب و تجزیه کشور به میدان آورند، اما مردم شریف ایران گروهک‌های تجزیه طلب را از کشور بیرون ریختنند و آن‌ها که دیدند کاری نمی‌توانند انجام دهند، با تامین مالی توسط استکبار جهانی در کشورهای اروپایی مستقر و مشغول فعالیت سیاسی علیه کشور شدند.

سردار جباری خطاب به سیستم‌های اطلاعاتی کشور گفت: سیستم‌های اطلاعاتی باید با بررسی‌های عمیق، دقیق و وسیع عناصر آموزش دیده داخلی دشمن را که برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور مشغول فعالیت هستند، شناسایی، دستگیر کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه در خصوص ضعف کار فرهنگی بشه با تأکید بر لزوم کار فرهنگی در کشور تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه‌جمعه، علما، آموزش و پرورش، وزارت علوم و در مجموع همه دستگاه‌های مرتبط با کار فرهنگی در کشور باید برای آگاهی دادن به نسل جوانی که جزء سرمایه‌های ارزشمند این کشور هستند، وقت بگذارند. خانواده‌های گرامی نیز مراقب فرزندان خود باشند، برای جوانان وقت بگذارند، معلمان نیز برای دانش‌آموزان خود وقت بگذارند و آنان را نسبت به مسائل انقلاب و کشور آگاه کنند.

جوانان در فضای مجازی غرق و در انزوا قرار گرفتند

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل ضعف‌هایی که وجود داشت، به جوانان و نوجوانان عزیزما توجهی نشد و در حالی که مجموعه‌های فرهنگی مختلف مانند آموزش و پروش، دانشگاه‌ها و البته خانواده‌ها نمی‌توانستند به جوانان ما آگاهی دهند و آن ها را با تاریخ و حقایق انقلاب، فتنه‌ها و حوادث رخ داده در کشور آشنا کنند، فضای مجازی به آنان خوراک فکری داد. به این صورت بخشی از جوانان از مسجد و مدرسه بیگانه شدند. شیوع ویروس کرونا و بالتبع محدود شدن رفت وآمدها نیز باعث غرق شدن آنان در فضای مجازی و در انزوا قرار گرفتن‌شان شد.

سردار جباری در پایان گفت: من به جوانان انقلابی و حزب اللهی عزیزمان که در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر شدند، عرض می‌کنم که آغوششان را بر روی جوانان باز کنند. حتی برخی اهانت‌ها و اشتباهات آن ها را نادیده بگیرند، مانند پدری دلسوز به آنان مهر بورزند و این جوانان عزیز را از دامن پلید ضد انقلاب جدا کنند.