۰ نفر

پاسخ رییسی به پرسشی درباره مرگ مهسا امینی

۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبر: 669931
پاسخ رییسی به پرسشی درباره مرگ مهسا امینی

رییسی طی نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره مرگ مهسا امینی گفت: شما پژوهشگر هستید؛ توقع می‌رود قبل از پذیرفتن و بازطرح یک موضوع، از صحت آن اطمینان حاصل کنید

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور کشورمان عصر روز چهار‌شنبه در ادامه برنامه‌های سومین روز از سفر به نیویورک، در نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا به سوالات آنان پاسخ گفت.

رییس جمهور در این نشست در پاسخ به این سوال که شما به عنوان رییس جمهور در برابر کشته شدن یک دختر جوان چه کرده‌اید، خطاب به فرد سوال کننده گفت: شما یک پژوهشگر هستید و از شما توقع می‌رود که قبل از پذیرفتن و بازطرح یک موضوع، از صحت آن اطمینان کسب کنید و آنچه می‌گویید بر اساس اسناد معتبر و تایید شده باشد.

رییس جمهور افزود: بنده شخصا با خانواده ایشان تماس گرفتم و قول دادم که موضوع را به دقت پیگیری خواهم کرد تا همه جوانب موضوع بررسی شده و حقی ضایع نشود. در روزهای گذشته حداقل دو گروه از پزشکی قانونی و نمایندگان مجلس ایران این موضوع را به شکل دقیق مورد بررسی قرار داده‌اند و مقام قضایی بررسی کننده این پرونده باید نظر نهایی خود را اعلام کند.

آیت‌الله رییسی گفت: دفاع از حقوق بشر در ذات جمهوری اسلامی قرار دارد و این موضوع برای ما نه یک ابزار سیاسی، بلکه یک تکلیف الهی و یک وظیفه در جایگاه حاکمیت است.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «رییسی: پرونده های ایران در آژانس باید مختومه شود» را مطالعه کنید