۰ نفر

معاون رییس جمهور:

ما اصلا گشت ارشاد نداریم این ها پلیس امنیت اجتماعی است که به همه مسایل خلاف قانون یا جرم می پردازد

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 656362
ما اصلا گشت ارشاد نداریم این ها پلیس امنیت اجتماعی است که به همه مسایل خلاف قانون یا جرم می پردازد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده گفت: شاید ۱۰ درصد از مواردی که نیروی انتظامی برخورد می‌کند درباره مسأله پوشش است آن هم درباره بی حجابی و برهنگی است وگرنه اکثر برخورد‌های نیروی انتظامی با مسأله سرقت، زورگیری مواد مخدر و... مواردی است که واقعا ضامن امنیت ماست مربوط می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: ممکن است ضابطین خطا‌هایی هم انجام دهند و طبق دستوری که به آن‌ها داده شده عمل نکنند، اما مواردی که پیش آمد حتما در جریان هستید که مواخذه شدند کسانیکه خارج از ضابطه عمل کردند و عذرخواهی شد از کسیکه به گونه‌ای کرامت او پایمال شد. باید توجه داشت که جایگاه پلیس امنیت ما باید حفظ شود، چون اقتدار آن‌ها باعث می‌شود خانم‌ها با امنیت تردد کرده و مردم حس آرامش کنند.

خزعلی یادآور شد: با خطا‌ها باید برخورد کرد، اصلاح شود و در جلسه امروز درباره همه این‌ها صحبت کرد آموزش‌های کافی داده شود و مسایل قانونی در قالب فرهنگ جا بیفتد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه در واکنش به گفته مجری درباره خطا‌هایی که از طرف گشت‌های امنیت اخلاقی رخ می‌دهد و خستگی را به تن همگان می‌گذارد تصریح کرد: بسیاری از این موارد بزرگنمایی است و خارج از آن چیزی که بوده مطرح می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی بد القا می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما اصلا گشت ارشاد نداریم این‌ها پلیس امنیت اجتماعی است که به همه مسایلی که خلاف قانون باشد یا جرم باشد می‌پردازد و ممکن است از جمله آن‌ها به برهنگی بپردازند که آن هم در قانون جرم است.