۰ نفر

امام جمعه موقت کرمان: بی تقوایی است که به دنبال افزایش صد درصدی اجاره ها باشند

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 655070
امام جمعه موقت کرمان: بی تقوایی است که به دنبال افزایش صد درصدی اجاره ها باشند

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه شایسته است صاحبخانه ها رعایت حال مستأجرها را بکنند، گفت: به خودمان رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین مهر، حجت الاسلام مهدی عرب پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: همه ما در محضر خداوند هستیم لذا باید تقوای الهی را رعایت کنیم.

وی با بیان این مطلب که معنای عام شهوت یعنی توجه به خواسته‌های نفس است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف همچون شهوت قدرت، پول پرستی و غیره باشد، اظهار داشت: شهوت در معنای خاص به معنای توجه به خواسته‌های جنسی است که در آن باید عفت را رعایت کرد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر جامعه اسیر شهوات بشود، گرفتار مشکلات عدیده ای خواهد شد، عنوان کرد: اما اگر در مقابل شهوات خویشتن دار و عفیف باشد، جامعه سعادتمند می‌شود.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این مطلب که شیطان به دنبال فراهم کردن بستر جهت گسترش گناه و شهوات از طریق کم کردن یاد خدا در جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمن همیشه از همین راه وارد شده است که به عنوان مثال در جامعه آندلس دشمن برای سقوط جامعه به دنبال ترویج فساد و شهوت بود که نتیجه آن سقوط جامعه آندلس بود لذا باید از این جریان درس گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ترویج فحشاء، راه اصلی هشدار و هوشیار کردن است، تصریح کرد: والدین و مردم باید مروج نماز باشند، ما باید برای ترویج عفت بومی تلاش کنیم، باید راه ازدواج را فراهم کرد، ازدواج آسان را ترویج داد، مراقب فضای مجازی افسار گسیخته باشیم باید از آن به معنای مثبت استفاده کرد.

خطیب جمعه کرمان ضمن تشکر از عموم مردم جهت برپایی مراسم عید غدیر و همچنین تشکر به مناسبت هفته عفاف و حجاب، افزود: با مظاهر بی حجابی و سگ گردانی برخورد شود البته در این موضوع رویکرد و اولویت بر ارشاد است اما باید مسئولین مربوطه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق تقوا این است که باید در مواقع خاص به یکدیگر خدمت کنیم، افزود: لذا در بحث اجاره نشینی صاحبخانه ها باید مراعات کنند و بی تقوایی است که به دنبال افزایش صد درصدی اجاره‌ها باشند، باید به خودمان رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند لذا درخواست می‌شود که فشاری به مستاجرها وارد نکنند.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت روز مباهله پیامبر (ص)، بیان داشت: پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و سالروز اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در عملیات مرصاد همان منافقین با تحریک صدام از مرزهای غرب کشور وارد شدند تا به تهران برسند و اینها امروز مدعی حقوق بشر هستند لذا باید مراقب این جریانات باشیم که به لطف خدا اینها در تنگه مرصاد زمین گیر شدند و شکست خوردند.