۰ نفر

امام جمعه رشت خطاب به اروپایی ها: بیچاره ها، شما برای آمریکا عروسکی بیش نیستید

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 651580
امام جمعه رشت خطاب به اروپایی ها: بیچاره ها، شما برای آمریکا عروسکی بیش نیستید

امام جمعه رشت با انتقاد از نبود ثبات مدیریتی در گیلان، گفت: نباید با مردم بازی شود زیرا عملکرد مسئولان را ارزیابی می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به در پیش بودن هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «اسلام نمی‌خواهد زن به عنوان یک شیء و کالا باشد بلکه اسلام در تلاش است تا شخصیت زن را حفظ و از او یک انسان کارآمد بسازد».

وی با بیان اینکه توطئه دشمنان ضربه زدن به اقتدار جمهوری اسلامی با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، گفت: عده‌ای فریب خورده داخلی نیز دنبال روی آنها بوده و در فکر ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند.

آیت الله فلاحتی رسانه‌های معاند و دشمنان نظام اسلامی را شیطان توصیف کرد و افزود: رسانه‌های بزرگ غربی از رهبر معظم انقلاب به عنوان ابر سیاستمدار نام می‌برند که با توجه به آگاهی، دانش و دقت نظر بالا نقشه و توطئه دشمنان را قبل از اینکه از اتاق فکر دشمن خارج شود شناسایی و برای مقابله با آن راهکار ارائه می‌دهند.

ناامیدی دشمن از افول قدرت ایران

وی در ادامه با بیان اینکه زنان ایران اسلامی عروسک خیمه شب بازی دشمنان نیستند، تأکید کرد: بانوان ایران اسلامی در زمان مناسب با همین چادرها وارد صحنه شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

امام جمعه رشت همچنین به برگزاری نشست اخیر ناتو اشاره و با بیان اینکه در این نشست موضوع چین و روسیه مطرح شد، افزود: کشورهای عضو ناتو از روسیه به عنوان تهدید نظامی و از چین نیز به عنوان تهدید اقتصادی برای اروپا نام برده‌اند.

وی اضافه کرد: جنگ روسیه و اوکراین سبب شده این کشورها با توجه به حجم بالای مشکلات ایران را فراموش کنند زیرا وضعیت موجود در اوکراین برای آنها خطرناک است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کشورهای غربی در این نشست از ایران صحبتی نکردند تا به خیال خود جمهوری اسلامی را منزوی کنند، ادامه داد: این کشورها نمی‌دانند که ایران فاتحی قوی در میادین جهانی است و در کنار گوش آمریکا اقدامات چشم گیری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کشورها تلاش کردند ایران را با تهدیدهای سیاسی اقتصادی و حتی نظامی از میدان دور کنند که بی فایده بوده است، افزود: وضعیت جدید چین و روسیه در مسئله اوکراین آنها را نگران کرده که ایران را فراموش کردند.

اقدامات دولت سیزدهم اطلاع رسانی شود

امام جمعه رشت خطاب به اروپایی‌ها گفت: بیچاره‌ها، آمریکا به دنبال فریب شما بوده و از شما به عنوان ابزاری استفاده می‌کند تا مقابل این قدرت‌های نوظهور بایستد و شما برای این کشور عروسکی بیش نیستید.

وی با اشاره به وضعیت اسرائیل و با بیان اینکه هر روز افول این رژیم غاصب بیشتر مشخص می‌شود، گفت: امروز مقامات این رژیم اعتراف می‌کنند که باید به مسئله موجودیت اسرائیل بیشتر فکر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در قلوب ملت‌های آزادی خواه و مسلمان اشاره و اضافه کرد: باید امروز در برابر زورگویان ایستادگی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مدیریت در استان گیلان اشاره و تأکید کرد: عدم ثبات در مدیریت‌ها آثار منفی و آسیب‌های زیادی به دنبال دارد نباید با مردم بازی شود زیرا آنها عملکرد مسئولان را ارزیابی می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است، افزود: نباید به واسطه وجود ضعف رسانه‌ای این اقدامات و خدمات ابتر بماند.