۰ نفر

رییس سازمان انرژی اتمی:

روند اجرای واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر متفاوت از گذشته خواهد بود

۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۵۶
کد خبر: 647493
روند اجرای واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر متفاوت از گذشته خواهد بود

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به بوشهر، از نزدیک در جریان روند اجرایی و پیشرفت ساخت واحدهای ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی همچنین از فعالیت‌های عمرانی و پیشرفت عملیاتی واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

اسلامی در جریان این بازدید اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است تا موانع بر سر راه پیشبرد پروژه واحدهای ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و اراده‌ دولت سیزدهم در این زمینه و همچنین تاکیدات و پیگیری رییس جمهور هنگام بازدید وی از این پروژه در جریان سفر استانی به بوشهر، سعی کردیم تا با استفاده از شرایط به‌وجود آمده در زمینه شناسایی آسیب‌های موجود ، برطرف کردن آنها و همچنین برنامه‌ریزی برای پیشبرد بهتر پروژه اقدام کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در چارچوب اهداف اصلی و عملیاتی که قادر است ما را برای دستیابی هرچه سریعتر و به ثمر رساندن واحدهای ۲ و ۳ این نیروگاه کمک کند، مطالبات خود را مطرح کردیم و همکاران ما نیز در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امروز شاهد انجام اقدامات متفاوت با گذشته و آنچه تا کنون انجام شده هستیم؛ بنده به پیمانکاران، مشاوران و تمام همکاران خود در این پروژه خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم و باید توجه داشته باشیم که از این پس باید بهره‌وری متفاوتی را در این پروژه به ثبت برسانیم و شاهد حرکت پیوسته‌تری در این نیروگاه و واحدهای مورد نظر باشیم.

وی توضیح داد:‌ خوشبختانه اکنون محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد و در حقیقت ملاحظات پیشگیری از این بیماری کاهش یافته است بنابراین امیدوارم بتوانیم راندمان جدید مورد نظر را با ساختار و مدیریت جدیدی که در تولید و توسعه دنبال می کنیم، محقق سازیم.

اسلامی تصریح کرد: در این پروژه شاهد حدود ۲۸ ماه تاخیر اجرایی هستیم زیرا شرایطی به پروژه تحمیل شده و روند اجرایی آن را به تاخیر انداخته است و امیدوارم با توجه به تمهیدات و تدابیری که اکنون اتخاذ شده و همچنین با تامین بودجه مورد نیاز، این پروژه بتواند از پشتوانه مالی متفاوتی برخوردار شود تا شاهد اهداف مورد نظر این پروژه به صورت عملی و در آینده نزدیک باشیم.

وی ادامه داد: با یاری حق تعالی و با همکاری و تلاش همکاران فعال در این پروژه شاهد وقوع اتفاقات خوب خواهیم بود و بنده و همکاران مرتبط با امر نظارت نیز با بازدیدهای پیوسته و دقیق نباید اجازه دهیم اوضاع و احوال گذشته در این پروژه دوباره تکرار شود.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم در ماه‌های آتی شاهد روندی مرتبط با اصول مهندسی و حساب‌شده باشیم و اجرای پروژه به معنای واقعی و بر اساس زمان‌بندی تعیین شده، پیش‌رود.

وی درباره میزان پیشرفت اجرایی این پروژه توضیح داد: علیرغم تلاش‌های انجام شده و نسبت به برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد عقب‌ماندگی اجرایی ۲۴درصدی این پروژه از نظر وزنی هستیم زیرا باید حدود ۳۲درصد پیشرفت می‌کردیم که اکنون شاهد کمتر از ۱۰درصد پیشرفت هستیم؛ هرچند جبران این وضعیت سخت است اما باید تلاش کنیم که این شرایط تدوام نیابد و تاخیر بیشتری بر این پروژه تحمیل نشود.

اسلامی بیان کرد: تداوم نیافتن تاخیر بیشتر در اصل موضوعی است که نسبت به آن تاکید کرده‌ایم و امیدواریم با توکل به خداوند و اراده و همت غیرتمندانه همکاران خود و مجریان طرف، این مهم محقق شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این بازدید بر آغاز عملیات بهسازی خاک(به روش DSM) مجموعه ساختمان‌های دیزل ژنراتور، آرماتوربندی دیوارهای ساختمان راکتور واحد ۲، عملیات سپرکوبی دو ناحیه از سایت و عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی نواحی ۵ و ۶ سایت به منظور جایگزینی لایه Cap rock در واحدهای در دست احداث ۲ و ۳ این پروژه ملی نظارت خواهد کرد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر، با مدیران و کارکنان این مجتمع صنعتی به دیدار و گفت‌و گو می‌پردازد.