۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

هیچگونه افزایش قیمت انرژی در سال ۱۴۰۱ نخواهیم داشت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 635460
هیچگونه افزایش قیمت انرژی در سال ۱۴۰۱ نخواهیم داشت

همزمان با افزایش قیمت کالاهای اساسی، زمزمه‌هایی از افزایش قیمت انرژی به خصوص بنزین مطرح شده که تا به امروز بارها از سوی مسئولان مختلف و نمایندگان مجلس رد شده است. احمد مرادی، نایب رییس دوم کمیسیون انرژی مجلس گفت که هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت انرژی در سال ۱۴۰۱ نداریم.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی‌‎راد؛ احمد مرادی نایب رییس دوم کمیسیون انرژی تاکید کرد: در کشور دیگر گنجایش افزایش هیچ نرخی نداریم. همه ما در کمیسیون انرژی پیگیر هستیم که هیچگونه افزایش قیمتی رخ ندهد. 

وی افزود: در خصوص نرخ برق، بنزین و گازوییل و مشتقات نفتی جلساتی با دولت داشته‌ایم که دولت هم در این باره تعهدات و قول‌هایی داده تا افزایش قیمتی روی ندهد. 

مرادی در ادامه با بیان اینکه ما به آن چیزی استناد می‌کنیم که در بودجه ۱۴۰۱ آمده توضیح داد: اگر قیمت برق و آب برخی مشترکان نسبت به ماه‌های قبل افزایش داشته دقیقا به میزان مصرف مشترکین وابسته است. اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که مشترکان کم مصرف هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند و حتی بعضاً مشوق‌هایی هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

مرادی توضیح داد: برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان بهزیستی تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده که از برق تولیدی انرژی خورشیدی استفاده کنند. این مشترکان می‌توانند هم برق تولید شده از انرژی تجدیدپذیر را مصرف کنند و هم می‌‎توانند همان برق را به قیمت آزاد به دولت و وزارت نیرو بفروشند.