۰ نفر

امام جمعه موقت تهران: دولت مصمم به اصلاح اقتصاد کشور است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 633338
امام جمعه موقت تهران: دولت مصمم به اصلاح اقتصاد کشور است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولت برای اصلاح ساختار و عملکرد اقتصادی کشور مصمم است، گفت: ما امروز بیش از گذشته نیازمند اصلاح ساختاری هستیم و این مسئله بسیار ضروری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه جمعه گذشته شاهد حضور امت اسلامی در راهپیمایی عظیم و تحول‌آفرین قدس بودیم، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم عموم رسانه‌ها به این واقعیت اذغان داشتند که راهپیمایی روز قدس در ماه رمضان سال جاری در دنیای اسلام باشکوه و عظمت دیگری برگزار شد که نویدبخش وحدت امت اسلام برای دفاع از سرزمین قدس و پیام‌آور این حقیقت است که فلسطین امروز مساله نخست جهان اسلام است.

وی افزود: در سرزمین‌های اشغالی با سختگیری‌های غیرانسانی مزدوران رژیم صهیونیستی و با وجود ایست‌های بازرسی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در اجتماع عظیم قدس و نماز جمعه بیت‌المقدس حضور یافتند که بسیار امیدبخش و برای دشمنان اسلام، پیام‌آور یاس و ناامیدی است و به تعبیر بسیار زیبای رهبر انقلاب اسلامی، امروز اراده شکست‌ناپذیر، جایگزین ارتش شکست ناپذیر دیروز رژیم صهیونیستی شده است. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دیروز رژیم صهیونیستی در موضع تهاجمی قرار داشت و جنگ ۶ روزه در سال ۱۹۶۷ میلادی نماد این تهاجم بود چراکه در ظرف ۶ روز سه کشور اسلامی یعنی مصر، سوریه و اردن، مورد تجاوز صهیونیست‌ها قرار گرفتند آن هم نه صهیونیست‌های امروز بلکه صهیونیست‌های سال ۱۹۶۷ و بعد از آن سرزمین‌های اشغالی به بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرد. 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امروز این موضع تهاجمی به موضع تدافعی محض تبدیل شده است چراکه امروز صهیونیست‌ها در محاصره غزه، کرانه باختری، مقاومت اسلامی لبنان و حشد الشعبی عراق و رزمندگان دلیر یمن و امت اسلامی قرار دارند و شرایط کاملا متفاوت است.

وی عنوان کرد: امروز امت فلسطین، قهرمانان غزه، زنان و مردان فلسطینی کرانه باختری، مردم فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ همه و همه در کنار یکدیگر قرار دارند و وحدت، انسجام و امید به آینده دستاورد اقتدار محور مقاومت است و محور مقاومت این پیام را برای قهرمانان فلسطین دارد که امت اسلام با اقتدار در کنار شماست.

امام جمعه موقت تهران افزود: امیدوارم این راه تا سرنگونی عاجل رژیم صهیونیستی تداوم یابد و شما مردم ایران اسلامی که با راهپیمایی عزت‌آفرین خود در طول ۴ دهه راه را برای این عظمت و اقتدار همواره کرده‌اید از بهترین عنایات حق بهره‌مند باشید.

در ادامه خطبه دوم ابوترابی‌فرد با اشاره به مسائل امروز جامعه در حوزه تحولات و تصمیمات اقتصادی گفت: اولا توصیه جدی به مقامات ارشد و مقامات اجرایی کشور این است که باید راه را برای اجماع علمی همواره کرد و از سوی دیگر نخبگان سیاسی و علمی و جامعه دانشگاهی باید درباره مشکلات و چالش‌های اقتصادی مورد تعامل و گفت و گوی جدی قرار گیرند.

به گفته امام جمعه موقت تهران ما برای برون‌رفت از تنگناهای کشور با الهام از سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه مسائل اقتصادی به یک تصمیم مورد حمایت جامعه علمی و نخبگان سیاسی نیاز داریم.

وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت باید بر این امر متمرکز شوند و روی این حوزه سرمایه‌گذاری کنند که این مهم نیازمند برنامه جامع، مدیریت شایسته مدیران عالم، کارآزموده، صبور، برخوردار از سعه صدر، خردمند، خردورز با انگیزه پرنشاط و شجاع است لذا باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. 

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت مصمم بر اصلاح ساختار و عملکرد اقتصادی کشور است و امروز بیش از گذشته نیازمند اصلاح ساختاری هستیم و این امر بسیار ضروری است و نمی‌توان اغماض کرد اما باید به صورت شفاف برای مردم توضیح داده شود که رنج‌های اقتصادی امروز نتیجه ناگزیر و قطعی سیاست‌های اقتصادی در دهه‌های گذشته است.

این خبر تکمیل می‌شود...