۰ نفر

علم الهدی: مقاومت فلسطین نباشد استکبار مکه و مدینه را هم می گیرد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 631854
علم الهدی: مقاومت فلسطین نباشد استکبار مکه و مدینه را هم می گیرد

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ما و فلسطین دوتا نیستیم و مسئله این کشور مسئله اساسی ماست، گفت: چراکه ما اسلام را داریم و اهل بیت را قبول داریم‌. استکبار به دنبال جمع کردن بساط امیرالمومنین(ع) است، در حالیکه ملت فلسطین در حال مقاومت می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهدالرضا طی سخنانی با قدردانی از حضور راهپیمایان برای حضور پرشکوه و حمایت از فلسطین و همچنین سردار قاآنی برای پذیرش دعوت از ایشان و حضور در مشهد، گفت: یک روز دشمن خاکریز خود را در دل کشور ما و مرزهای ما زده بود اما الحمدلله با دلاوری و شجاعت سربازان رشید و رزمندگان دلاور ما خاکریز دشمن در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و آنجا دلاوران ما با دشمن مواجه هستند، این برای ما هم تسکین است و هم آرامشبخش.

وی در ادامه با بیان اینکه دو سه نکته درباره مساله فلسطین قابل تامل است، عنوان کرد: نسل جدید ما که امام(ره) را ندیده و امام(ره) را درک نکرده، و وران دفاع مقدس را هم ندیده است و در عین حال امروز نسل جوان اندیشمند و نخبه مارا تشکیل می‌دهند و برای این ها سوال و مساله است که فلسطین یک کشور دیگر و مردم آن اهل یک سرزمین دیگر هستند، چرا ما باید مساله ای مانند فلسطین را در راهبرد سیاست خود مطرح کنیم؟ و جریان سیاست بین الملل خود را به آن گره بزنیم؟

خطیب جمعه مشهد در این راستا خطاب به جوانان، ابراز داشت: خواهران و برادران جوان عزیز، ما مسلمان هستیم، پیامبر و قرآن را قبول داریم. پیامبر ما در سرزمینی به پیامبری برگزیده شدند که در آن جامعه نظام عشیره‌ای و ‌قبیله‌ای حاکمیت داشت، پیامبر عزیز ما مناسبت‌های عشیره‌ای و خونی را بهم زدند و مناسبت‌های اجتماعی به وجود آوردند؛ در جنگ‌های کفار با اسلام گاهی پدر و پسر در مقابل هم می‌ایستادند به این خاطر که مناسبات خونی کنار رفت و مناسبت اجتماعی اسلامی ایجاد آمد. 

وی افزود: بنابراین باید توجه داشت که مناسبت‌های ما خونی و جغرافیانی نیست، اجتماعی و دینی است ما با مناسبت‌های دینی و اسلامی خودمان زنده هستیم، شما برادر و خواهر دهه هفتادی و هشتادی که امام و هشت سال دفاع مقدس را ندیدی و چشم باز کردی و انقلاب را دیدی بدان آنچه که امروز ما را با همه دنیا مرتبط می‌کند مناسبت اعتقادی و دینی و اجتماعی ماست.

علم‌الهدی در ادامه اظهار داشت: قرآن است که می‌گوید ما با لبنانی و فلسطینی برادر هستیم، ما این را که قرآن گفته قبول داریم و جان ما در راه قرآن است. فلسطین و قدس مربوط به اسلام است مربوط به یک ملت و یک جغرافیا نیست.

نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس با اشاره به زمینه و تاریخچه مساله فلسطین، ابراز داشت: از روزی که در پایان جنگ جهانی دوم غربی‌ها بر دنیا مسلط شدند، این ها حساب کردند که باید بیایند اسلام و مسلمان را براندازی کنند، آن‌ها از ۷۰ سال قبل یک خاکریز طراحی کردند تا این هدف را محقق کنند و خاکریز آن‌ها مساله فلسطین است.

وی ادامه داد: این‌ها که روز اول در این خاک نبودند، قبله اول مسلمانان و قدس در خاک این‌ها نبود بله توسعه طلبی کردند و جلو آمدند و سرزمین‌ها را اشغال کردند، عزیزان جوان من بدانید که فلسطینی غیر از من و تو نیست، این ها می‌خواهند سفره پیغمبر(ص) را جمع کنند، اگر فلسطینی نباشد من و تو باید برویم و دفاع کنیم.

علم‌الهدی در ادامه ابراز داشت: مساله فلسطین مساله ماست، چون اسلام را قبول کردیم، امام حسین(ع)، فاطمه زهرا(س) و علی(ع) را قبول داریم. این ها این همه جنایت در فلسطین می‌کنند و دنیا هیچ خبری نیست، در این دنیا که دنیای حنایت و ظلم و کفر است، هزاران کودک در فلسطین کشته شدند و کسی صدایش درنمی‌آید. بدانیم که اگر ما از فلسطین دفاع نکنیم این‌ها خاکریز را جلو می‌آورند و مکه و مدینه را هم می‌گیرند. به همین دلایل است که مساله قدس، مساله اساسی کشور ماست، این نظام اسلامی تشکیل شده و مساله محوری‌اش فلسطین است.

وی ادامه داد: آقا پسر جوان، دختران جوان شیعه انقلابی، فلسطین و قدس مساله اصلی ما و تمام ارکان سیاست خارجی ما است، چرا امام گفت جمعه آخر ماه رمضان؟ چون روزی است که نشانی از وحدت دنیای اسلامی است که عموم امت اسلام طی یک ماه روزه داری کردند و دل‌ها به یکدیگر نزدیک است.