۰ نفر

امام جمعه موقت تهران:

مردم نمی‌توانند فردایشان را پیش بینی کنند

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 630140
مردم نمی‌توانند فردایشان را پیش بینی کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر می‌خواهیم این نظام و انقلاب همچنان به راه خود ادامه دهد، نیاز به راه علی دارد، ما علی نمی‌شویم اما می‌توانیم همانند حاج قاسم‌ها سرباز علی شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا،  سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران گفت: شما را به حرم نگهداری برای ذات مقدس ربوی سفارش می‌کنم، آفرینش شما با ذات وی آغاز شد و تولد و بازگشت شما با خداست. خدایی که خواسته‌های مشروع را برآورده می‌کند، آخرین نقطه مقدس شما ذات ربوی است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: حریم مقدس خداوند را نگه دارید؛ چراکه عبور از خط قرمز خداوند گناه کردن است.

وی ادامه داد: امیر المومنین کانون فاضل است. مولای ما علی امام الموحدین است، امام نمازگزاران است، امام دعاکنندگان است، امام عبادت‌کنندگان، امام مستضعفان است اما زیربنای همه این‌ها امام‌المومنین و امیرالمؤمنین است و تمام این صفاتش برگرفته از خداباوری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ذات علی با ایمان عجین شده است. تمام وجود علی عشق به خداست. اگر همه پرده‌ها کنار برود، ذره‌ای از یقین علی کم نمی‌شود. نماز مولا نماز عاشقانه است. درست هم گفتند وقتی تیر را هنگام نماز از پای علی (ع) بیرون کشیدند او متوجه نشد‌. آن ایمان و باور این نماز را در پی دارد.

وی بیان کرد: امام علی علیه السلام امام تمام عرصه‌های جهادی است.

خاتمی گفت: اگر می‌خواهیم این نظام و انقلاب همچنان به راه خود ادامه دهد نیاز به راه علی دارد، ما علی نمی‌شویم اما می‌توانیم همانند حاج قاسم‌ها سرباز علی شویم. مقام معظم رهبری فرمودند باید خودمان را بسازیم و ایمان‌مان را تقویت کنیم. حیف که قدر علی را ندانستند.

 وی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه بیان کرد: حریم برای خدایی نگهدارید که اگر بگویید می‌شنود و اگر چیزی را پوشیده نگهدارید می‌داند.

خاتمی افزود: ۲ شب دیگر از شب‌های قدر مانده‌ است این ۲ شب را قدر بدانیم بخصوص شب بیست و سوم را که بسیار ویژه است. 

وی عنوان کرد: گرانی قیمت‌ها و افزایش سرسام‌آور و افسار گسیخته قیمت‌ها درد جانکاه مقام معظم رهبری است. دیدید در پیام سال نو با چه تلخی از این گرانی ها یاد کردند. روشن است برای ما رئیس جمهور محترم همین درد را دارد. مسئولان باید تدابیر مؤثرتری بیابند که جامعه آرامش پیدا کند. اینکه مردم پیش بینی ندارند فردا اقلام چه قیمتی دارد اذیت شان می‌کند.

خاتمی با اشاره به راهپیمای روز قدس گفت: هفته آینده اولین راهپیمایی بعداز کرونا است که شما مردم خوب انجام می‌دهید. گام هایی که شما مردم خوب برمی‌دارید بی تردید عمل صالح است.

وی ادامه داد:  راهپیمایی روز  قدس هرسال اهمیت ویژه داشته است و امروز دو اهمیت ویژه دارد، اول صهیونیست سازی مسجد الاقصی است که فلسطینی‌ها را از آنجا بیرون می‌کنند و شهرک نشینان را جایگزین می‌کنند. نکته دوم این بود که رژیم صهیونیستی بر این باور بود با اتحاد با مرتجعین منطقه مسئله فلسطین به حاشیه برود اما آفرین با عملیات فلسطینی‌ها چنین نشد و ما باید از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با اشاره به اهانت به قرآن در سوئد گفت: پلیس و دولت این کشور از این رفتار سخیف با شعار آزادی حمایت می‌کنند، آزادی در سوئد یعنی اهانت به پیامبران و نژاد پرستی و الا آزادی شعار است.

خاتمی گفت: اگر‌شما در کشورهای اروپایی به هولوکاست اهانت کنید شود بازداشت می‌شوید اما با اهانت به قرآن که دین ۲ میلیارد مسلمان است برخورد نمی‌شود شما از اسلام افزایی می‌ترسید.

وی افزود: روز ۵ اردیبهشت سالگرد حمله نظامی آمریکا به طبس و شکست آنها بر اثر طوفان شن است، آمریکا دائم علیه ملت ایران توطئه کرده است، آمریکا از ۲۸ مرداد ۳۲ تا به امروز ۶۲ سال است که علیه مردم ما توطئه می‌کند.

خاتمی گفت: خدا به داد مردم رسید، ۶ماه در دوران کارتر برنامه ریزی کردند که گروگان‌ها و جاسوسان  را از تهران ببرند که ریگ‌های بیابان سرباز خداوند شدند.

 وی افزود: در مورو انفجارهای مدامی که در افغانستان صورت می‌گیرد به حاکمان افغانستان می‌گویم وظیفه شما تامین امنیت شهروندان است، مسجد و مراکز آموزشی بمب منفجر می‌شود حق مردم است که به شما بگویند به وظیفه تان برسید ، عاملان این جنایات دستگیر و اعدام شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه بیان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند روابط برادرانه بین دولت و ملت ایران و افغانستان را تیره کنند که به فضل خدا آسیب نخواهد دید.

خاتمی با اشاره به مذاکرات وین گفت : همه می‌دانند مذاکرات وین متوقف شده است و همه می‌دانند آنچه که مقام معظم رهبری می‌خواهند باید انجام شود.

وی ادامه داد: تضمین باید گرفته شود و مسئله بعدی مسئله PMD است، چند بار بگوییم که مسئله هسته ای صلح آمیز است . تحریم ها هم باید لغو شود و مذاکره کنندگان ما همگی مومن هستند و خطو‌ط قرمزشان فرمایشات مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: ۲ اردیبهشت تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و همین جمله امام کافی است که گفتند که اگر سپاه نبود کشور نبود.

وی تاکید کرد: این شجاعت سپاه است که می‌گوید ما جایی را مورد هدف قرار دادیم و چه بسا تل‌آویو و حیفای شما با خاک یکسان شود.

خاتمی گفت: سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود و اگر کسی بگوید سپاه از لیست تحریم‌ها خارج نشود، همسویی با دشمن است مسئولان با این اراجیف برخورد کنند. سپاه محبوب بوده،  هست و در آینده هم محبوب خواهد بود.