۰ نفر

خطیب جمعه شیراز: زمان غیبت، حجت بر ما امام خامنه ای است

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 628230
خطیب جمعه شیراز: زمان غیبت، حجت بر ما امام خامنه ای است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیاز به تحول دارد، گفت: توقع از دولت مردمی این است که سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی با جدیت وارد عمل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مراقبت‌های فردی و اجتماعی اظهارداشت: مراقبت اجتماعی از ویژگی‌های ارزشمند اسلام است اما پیش از این تاکید و توجه به مراقبت فردی شده است.

وی در خطبه‌های دوم با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: نخستین مناسبت میلام امام حسن مجتبی(ع) است که جشن میلاد باید خیلی باشکوه برگزار شود چون حرم ایشان را خراب کردند و این امام بزرگوار غریب است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شیعه باید با برپایی جشن باشکوه نشان دهند که این امام در دل‌ها زنده هستند، گفت: نکته دیگر مقام شامخ امام حسن (ع) است که برای همه ما درس‌آموز است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام حسین(ع) ۲۰ سال از امام حسن (ع) که امام زمان بود اطاعت کرد و این یعنی ولایت‌پذیری افزود: همه باید ولایت‌ را اطاعت کنند ولو امام معصوم باشد، حرف ولی امر را ضایع نباید بکنیم.

وی با تاکید بر اینکه دو امام و دو حجت در یک زمان جمع نمی‌شود، بیان کرد: در زمان غیبت حجت بر ما امام خامنه‌ای است، تفرقه‌ افکندن در زمینه ولایت معنا ندارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه از روز میلاد امام حسن(ع) تا شهادت امام علی(ع) گرامیداشت و رسیدگی به محرومان و ایتام است، عنوان کرد: برنامه برای رسیدگی به محرومان در نظر گرفته شود، مردم در سختی هستند گرانی فزاینده می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها هر چقدر قوی باشند نمی‌توانند همه مشکلات را حل کنند، گفت: مردم با کمک به یکدیگر باید از این سختی‌ها کم کنند، چون هر چه در راه خدا بدهید چندین برابر خدا حمایت می‌کند و برکت می‌دهد‌.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ماه رمضان ایام خواستن و دعا کردن است، افزود: با درخواست از خداوند خود و جامعه و کشورمان را بیمه کنیم.

وی با اشاره به گرامیداشت روز ارتش در ۲۹ فروردین بیان کرد: زحمات ارتش باید مورد تقدیر قرار بگیرد، رشد معنوی نیروهای ارتش و حراست از مرزها جای افتخار دارد.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که رهبری ابلاغ کردند، گفت: رهبری فرمودند که باید برای عدالت، کرامت انسان‌ها و حمایت از اقشار ضعیف و ایجاد  رفاه عمومی در جمهوری اسلامی کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه تحقق حکومت اسلامی زمان‌بر است، افزود: سیاست‌ها باید مرتب بررسی و ابلاغ شود که تا اجرای این سیاست زمان‌بر است؛ دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای سیاست‌ها آرام و کند است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیاز به تحول دارد، گفت: توقع از دولت مردمی این است که سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی با جدیت وارد عمل شود، اگر چشم سازمان برنامه و بودجه به دستور رهبر نباشد و برای اجرای سیاست‌های کلی کاری نکند نشان از ضعف این دستگاه است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه میزی که سخن و فرمان رهبر را اجرا نکند غصب است و باید بیرون رانده شود، افزود:

امیدواریم در برنامه‌ریزی آنچه رخ می‌دهد به سمتی برود که ۳۷ سند سیاست‌های کلی اجرایی شود. اگر درست کار نکنند باید سیستم نظارتی ورود و نسبت به برخورد با آنها اقدام کنند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به تذکر رئیس‌جمهور به گرانی‌ها و بررسی پشت پرده آنها عنوان کرد: مسئله گرانی تابع دو فاکتور است، نخستین فاکتور تولید و عرضه است چون اگر کمبود عرضه باشد گران می‌شود که این گرانی برای کالاهای خارج از فصل معقول است.

وی با بیان اینکه رهبری سال‌ها بر تولید تاکید دارند نشان می‌دهد بدون تولید نمی‌توان اقتصاد را کنترل کرد، تصریح کرد: توقع از جهاد کشاورزی و صمت این است که تولید افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه فاکتور دوم توزیع است که ممکن است فساد نیز رخ دهد، گفت: در این زمینه نیز باید نظارت بیشتر شود و برای کنترل بازار باید اقدام شود اما شرطش اهمیت به تولید است.