۰ نفر

وزیر کشور:

استان های واجد شرایط کاشت «برنج» مشخص شدند

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 627413
استان های واجد شرایط کاشت «برنج» مشخص شدند

احمد وحیدی گفت: عده‌ای می‌خواهند میان ملت عزیز ما و افغانستان اختلاف درست کنند. این موارد برنامه ریزی دشمن است. ما میزبان مهاجرین افغانستانی هستیم روابط تجاری خوبی داریم با افغانستان، ولی یک عده‌ای تلاش کردند در هرات و کابل کارهایی کردند که مورد تایید نیست و این موارد معلوم است که هدایت شده هستند. سعی می کنند یک سطح تشنجی را ایجاد بکنند. ما باید مراقبت بکنیم مسئولینی که در افغانستان هستند مراقبت کنند و تذکر بدهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا در مورد تعرض به سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات و اتفاقات مرزی میان دو کشور گفت: «عده‌ای می‌خواهند میان ملت عزیز ما و افغانستان اختلاف درست کنند. این موارد برنامه ریزی دشمن است. ما میزبان مهاجرین افغانستانی هستیم روابط تجاری خوبی داریم با افغانستان، ولی یک عده‌ای تلاش کردند در هرات و کابل کارهایی کردند که مورد تایید نیست و این موارد معلوم است که هدایت شده هستند. سعی می کنند یک سطح تشنجی را ایجاد بکنند. ما باید مراقبت بکنیم مسئولینی که در افغانستان هستند مراقبت کنند و تذکر بدهند. طبق گزارش های یکه به ما دادند تذکر دادند و تلاش کردند که مانع بشوند. مردم ما هم باید توجه داشته باشند که این تلاش های دوشمن برای حساسیت های غیر واقعی را قبول نکنند.  ما باید روابط فرهنگی و اقتصادی و سایر روابط خوبی که بین دو کشور و دو ملت است را داشته باشیم.»

وحیدی همچنین درباره مجوز کشت برنج در خوزستان در پاسخ خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: «با توجه به وضعیت کم آبی، عزیزان در وزارت جهاد و نیرو تصمیم گرفتند در جاهایی که مشکل آب وجود ندارد برنج کاشته شود و در جاهای دیگر که مشکل آب وجود دارد برنج کاشته نشود. استان‌هایی را که می‌توانند برنج بکارند مشخص کردند و استان‌هایی هم که نمی‌توانند باز هم اعلام کردند.»

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تاکید رییس جمهوری بر عدم شوک اقتصادی و تصمیمات دولت برای نرخ ارز ترجیحی در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین، افزود: «نرخ ارز ترجیحی در کمیته اقتصادی دولت دنبال می‌شود و طبیعتاً اساس دولت بر این است که شوکی وارد نشود. مسئولان اقتصادی نیز بر همین اساس تصمیم گیری اتخاد می‌کنند و اگر هر تصمیمی اتفاق افتد، به موقع اعلام می‌شود.»

درمورد اتفاقات مرز شلمچه وزیر بیان کرد: «در مرز شلمچه قسمت دوم این بود که مشکل فرمانده انتظامی با ان برخورد کرد. مشکل را حل کرد. مرز شلمچه از واردات بعضی از اجناس ایرانی جلوگیری شده بود خود مردم بصره آمده بودند یک مقداری در مرز و درخواست کرده بودند که مرز باز باشد. با توجه به بخشی از این صادراتی که از ایران می‌شد، احتیاج داشتند و این اتفاق افتاد و روزانه صادراتی از آنجا صورت می‌گیرد و از این جهت به حالت عادی برگشت.»