۰ نفر

در سفر استانی به خراسان رضوی؛

رییسی: مهمترین ظرفیت خراسان نیروی انسانی تحصیلکرده است

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۱
کد خبر: 624247
رییسی: مهمترین ظرفیت خراسان نیروی انسانی تحصیلکرده است

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: خراسان رضوی به واسطه حضور بارگاه منور رضوی ظرفیتهای بسیاری دارد و به دلیل داشتن مراکز تولیدی دانش‌بنیان می‌تواند بین اشتغال و تولید دانش‌بنیان پیوند برقرار کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان خراسان رضوی، در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار داشت: خراسان رضوی خطه تاریخی، تمدنی و فرهنگی برای ملت مسلمان ایران است، پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی از استانهایی است که در آن فقها، فیلسوفان، شاعران و رزمندگان عزیزی پرورش یافته اند که مایه مباهات هستند و پایگاه علم و دانش جهان تشیع است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی ظرفیتهای بسیاری دارد که مهمترین آن نیروی انسانی تحصیلکرده کارآمد است و در این استان ظرفیتهای بسیاری نیز در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن وجود دارد.

آیت‌الله رییسی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های این استان به برکت مضجع شریف رضوی و مردم فهیم و بصیری است که ۱۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، لذا فقر و نداری زیبنده این استان نیست.

رییس جمهور ادامه داد: قبل از سفر استانی به خراسان رضوی، بررسی‌های لازم صورت گرفته و برنامه ای برای سفر پیش بینی شده که امیدواریم مسائل و مشکلات منطقه بررسی شده و در جلسات مختلف با مدیران عالی و نمایندگان استان تصمیمات مناسبی برای رفع مشکلات به نفع مردم گرفته شود.

 آیت‌الله رییسی عصر چهارشنبه وارد فرودگاه مشهد شد که در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسوولان ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

زیارت حرم مطهر رضوی، بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، عمرانی و دانش بنیان، دیدار با اقشار مختلف مردم، علما و روحانیان، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های رییس‌ جمهور در این سفر دوروزه است.

رییس جمهور را در هجدهمین سفر استانی، وزیران کشور، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و معاون اجرایی رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.