۰ نفر

آیت الله علوی گرگانی دعوت حق را لبیک گفت

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 620742
 آیت الله علوی گرگانی دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع بزرگ جهان تشیع دقایقی پیش بر اثر بیماری و پس از گذراندن چند روز در بیمارستان، دار فانی را وداع گفت و روح پرفتوحش به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، لحظاتی پیش دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتشار اطلاعیه ای خبر از رحلت این عالم مجاهد و فرزانه داد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون

دقایقی قبل ( ١۵/۴٠ ) امروز و بعد از روزها تلاش تیم پزشکی، قلب تپنده عالمی وارسته و مردمی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره الشریف) از حرکت باز ایستاد و روح بلند و سر شار از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش،حضرت بقیت الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر معظم له، متعاقبا اعلام خواهد گردید.

دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (رضوان الله تعالی علیه)

 به گزارش ایسنا، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی (زادهٔ ۱۳۱۸ در نجف) مرجع تقلید شیعه بود که در درس خارج فقه و اصول سید محسن حکیم، سید محمود حسینی شاهروی و سید ابوالقاسم خویی شرکت کرده و سالها به ولایتمداری، اخلاق و تکاپوی عالمانه در فقه مشهور بود. 

این مرجع تقلید در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی به علت کسالت در بیمارستان بستری شد و پس از انجام معالجات و بهبودی ، در ۷ اسفند ۱۴۰۰ خورشیدی از بیمارستان خاتم الانبیا تهران مرخص شد. وی مجددا در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به دلیل تب بالا در بیمارستانی در قم بستری شد. شب گذشته بود که وزیر بهداشت ضمن عیادت از او اعلام کرد حال ایشان مساعد نیست.