۰ نفر

رییس جمهور؛

جزو سه کشور مهم تولیدکننده و صادرکننده گاز هستیم

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 613102
جزو سه کشور مهم  تولیدکننده و صادرکننده گاز هستیم

رییس جمهور گفت: سفر به قطر گامی در جهت فعال شدن ارتباط با کشورهای منطقه و فعال شدن دیپلماسی همسایگی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به دوحه قطر در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این سفر، گفت: این سفر به دعوت امیر قطر و با دو هدف روابط دوجانبه ایران و کشور دوست، برادر و همسایه مان قطر و شرکت در مجمع کشورهای تولید کننده و صادر کننده گاز در جهان انجام می‌شود.

رییسی گفت: ما این سفر را گامی در جهت فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما با کشور قطر میدان مشترک گازی داریم و همکاری‌های ما در حوزه انرژی قابل توجه است، گفت: از جمله اقداماتی که در این سفر می‌توانیم نسبت به آنها مذاکراتی انجام دهیم و گام‌هایی را برداریم، ارتباطاتی در حوزه‌های اقتصادی و انرژی بوده که بسیار قابل توجه است.

رییس جمهور با اشاره با همکاری با کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز، گفت: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی انجام شده است. ما از موسسین این مجمع هستیم و از کشورهای مهم صادرکننده و تولید کننده گاز به شمار می‌رویم.

رییسی تاکید کرد: همکاری ما در این مجمع و مذاکراتی که در این حوزه صورت می‌گیرد، می‌تواند گامی در جهت همکاری‌ها با کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

وی افزود: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دو جانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی است، دیدارهایی با کشورهای شرکت کننده در مجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز داشته باشیم.

رییس‌جمهور در پایان با تاکید بر اینکه این دیدارها در حد خودش قابل توجه خواهد بود، گفت: امیدواریم این سفر در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، اثرات مثبت و موثری را داشته باشد.