۰ نفر

اولین روز اسفند در مجلس چه گذشت؟

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 612770
اولین روز اسفند در مجلس چه گذشت؟

آغاز بررسی بودجه سال ۱۴۰۱/ اصلاح لایحه رتبه بندی معلمان و... از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به منظور تامین نظر شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در جلسه غیر علنی هم که از ساعت ۸ صبح امروز شروع شده بود در خصوص مسائل اقتصادی مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بین نمایندگان مجلس و دولت بحث و بررسی صورت گرفت.

سیدنظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس درباره بودجه و ارز ترجیحی گفت: دولت در این نشست اعلام کرد که آمادگی لازم برای تامین معیشت اقشار کم درآمد جامعه در صورت حذف ارز ترجیحی را دارد منتها تاکید نمایندگان مجلس بر این است که هرگونه تصمیم گیری درخصوص ارز ترجیحی به گونه ای باشد که معیشت مردم به ویژه نظام حمایتی برای دهک های پایین و اقشار کم درآمد جامعه را با مشکل مواجه نکند و معیشت آنها تضمین شود.

 بودجه سال ۱۴۰۱ و موضوع ارز ترجیحی از ابتدای صبح امروز در جلسه غیر علنی بررسی شد و در ادامه گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ درباره جزییات دخل و خرج دولت در سال آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. ابتدا بخش‌های درآمدی بودجه بررسی می‌شود و سپس نمایندگان بخش‌های هزینه‌ای را تعیین تکلیف می‌کند.

طبق آیین‌نامه جلسات مجلس شورای اسلامی برای بررسی بودجه در دو شیفت کاری تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز هم ایرادات شورای نگهبان در لایحه نظام رتبه بندی معلمان را رفع و تصویب کردند.

بر این اساس مقرر شد که  فرآیند رتبه‌بندی برای کلیه معلمان، بر مبنای امتیازات ناشی از ۱- شایستگی‌ عمومی۲- شایستگی‌ تخصصی۳- شایستگی‌ حرفه‌ای۴- تجربه با رعایت ترتیب اولویت، انجام می‌شود.

در ادامه جلسه، حسین رجایی نماینده مردم لنجان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان ناظر شورای معادن استان اصفهان انتخاب شد.

بنابر اعلام رییس مجلس شورای اسلامی بررسی پیشنهادات نمایندگان در بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از جلسه بعد از ظهر امروز مجلس آغاز خواهد شد.

محمدباقر قالیباف افزود: از امروز تا پایان بررسی لایحه بودجه، جلسات علنی مجلس هر روز در نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.