۰ نفر

مرضیه افخم مشاور وزیر امور خارجه شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبر: 608766
مرضیه افخم مشاور وزیر امور خارجه شد

وزیر امور خارجه مرضیه افخم را به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر، منصوره شریفی صدر را به سمت دستیار وزیر و سونا احمدی را به عنوان مشاور وزیر در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در احکامی جداگانه‌ سه تن از بانوان این وزارتخانه را به سمت‌های مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده و دستیار وزیر منصوب کرد.

 افخم مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت خارجه

براساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حکمی خانم «مرضیه افخم» را به سمت مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه منصوب کرد. 

مرضیه افخم پیش از این به عنوان دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

 

منصوره شریفی صدر دستیار وزیر امور خارجه

امیرعبداللهیان در حکم دیگری خانم « منصوره شریفی صدر» را به سمت دستیار وزیر امور خارجه منصوب کرد. شریفی پیش از این به عنوان مدیرکل زنان و حقوق بشر و معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن به فعالیت مشغول بوده است.

سونا احمدی مشاور وزیر در امور زنان و خانواده

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در حکمی خانم «سونا احمدی» را به سمت مشاور وزیر در امور زنان و خانواده منصوب کرد. احمدی پیش از این در سمت مدیریت منابع انسانی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

 حسین امیرعبداللهیان چندی پیش نیز در حکمی «علیرضا بیکدلی» را به عنوان سرپرست معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه منصوب و ضمن پذیرش استعفای سجادی، معاون سابق وی را مشاور خود کرد.

 پس از آنکه حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد، تغییراتی در معاونت‌های وزارت امور خارجه رخ داد. او در حکمی علی باقری، مهدی صفری و محمد فتحعلی را به عنوان معاونان سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و اداری و مالی وزارت امور خارجه منصوب کرد و عراقچی، ابوالحسنی و مهاجر هم مشاور وزیر امور خارجه شدند. از سوی دیگر «رضا نجفی» سرپرست معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز عهده‌دار این معاونت شد و در حکمی از سوی امیرعبداللهیان به عنوان معاون وزیر در امور حقوقی و بین‌المللی منصوب شد.