۰ نفر

تردد تهرانی‌ها از ۱۶ دی بروزرسانی نشده؛

دردسر جدید سامانه تهران من

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۳
کد خبر: 607737
دردسر جدید سامانه تهران من

به اطلاع شهروندان محترم تهرانی می‌رساند، با توجه به تعطیلی رسمی پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰، برای انجام امور پشتیبانی و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها، سامانه‌ی «تهرانِ من» در این روز از دسترس خارج خواهد شد. از بامداد جمعه ۱۷ دی‌، این سامانه به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهد داد.

اقتصادآنلاین - موسی حسن وند؛ این خبری بود که روز شانزدهم دی ماه در وبسایت "تهران من" قرار گرفت و البته بعد از آن به نظر می‌رسد هیچگاه (لااقل تا امروز) بروزرسانی نشد و خبر بعدی که روی سایت قرار گرفت در مورد نحوه پرداخت عوارض بود و تاریخ آن ۲۹ دی ماه را نشان می داد. آرشیو اخبار هم آنقدر قدیمی است که اخبار سال گذشته را روایت می‌کند. 

اکانت صفحه توییتر سامانه تهران من هم روز شانزدهم متوقف شده و آخرین توییت را در همان روز منتشر کرده است. در بالای سایت بخش ورود هنوز کار می‌کند. اما پس از ورود هم آخرین تاریخ بروزرسانی تردد داخل طرح کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک برای همان روز شانزدهم دی ماه است. گویا بعد از روز شانزدهم کسی سرکار نرفته و کرکره سایت به کلی پایین کشیده شده است. البته سرکشی به حساب های دیگر مرتبط با تهران من هم گره گشا نیست. حساب کاربری رسمی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران البته کمی بروزتر بود و آخرین خبرش مربوط به سوم بهمن و برگزاری آئین تودیع محمد فرجود و معارفه‌ رضا واحدی‌فر به عنوان رییس جدید بود. 

اما مساله همچنان پابرجا بود و پاسخی دریافت نشد. ناچار به وبسایت "سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران" مراجعه کردیم. اما اطلاعاتی در این وبسایت هم وجود نداشت. تماس با شماره تلفن قید شده در سایت ما را به پشتیبانی تهران من رساند. اپراتور مربوطه ضمن تایید عدم بروزرسانی، تاکید کرد که پیش از این به مقامات بالاتر "اعلام شده" و برای اطلاعات بیشتر شماره ۱۸۸۸ را پیشنهاد داد. تماس با این سامانه هم در نهایت نتیجه ای حاصل نکرد. البته اپراتور سامانه ۱۸۸۸ تاکید کرد سامانه باید دستکم یک روز درمیان بروزرسانی شود و ظاهرا پیامهایی از این دست به این سامانه هم رسیده است. البته نکته جالب این بود که سایت تهران هوشمند هم که قرار است نشانگر الکترونیکی شدن شهر باشد، جز چند خبر مربوط به عزل و نصب‌ها، نشانی از روزآمد بودن را بروز نمی‌دهد. 

شهرداری تهران در طول دهه‌های گذشته، حاشیه کم نداشته است. در دوره جدید هم ظاهرا در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. از نوع انتخاب شهردار جدید که هنوز حواشی آن به پایان نرسیده، تا عزل و نصب‌های عجیب و فامیلی و حالا از کار افتادن یکی از مهم‌ترین سامانه های شهری که مورد نیاز هر روز شهروندان تهرانی است و عجیب تر اینکه در مدت یک ماه گذشته هیچکدام از مدیران مربوطه حتی اشاره ای هم به این موضوع نکرده اند. تلاش های ما هم برای دسترسی به یکی از این مدیران هم طبعا بی نتیجه ماند. البته این گزارش تا زمانی که هر کدام از مسئولان مربوطه در سایت های مختلف هوشمندسازی تهران (و از جمله سامانه تهران من) پاسخی به این پرسش بدهند باز خواهد ماند: چرا از آخرین بروزرسانی سامانه تهران من بیش از یک ماه می‌گذرد؟