۰ نفر

تشکیل آرایش انتخاباتی در ایران؛

رقابت نهایی در انتخابات ۱۴۰۰ بین چه کسانی خواهد بود؟

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۱۵
کد خبر: 530037
رقابت نهایی در انتخابات ۱۴۰۰  بین چه کسانی خواهد بود؟

سید حسین نقوی‌حسینی رییس شاخه جوانان ستاد سیدابراهیم رییسی در انتخابات سال ۹۶ گفت: بحث روابط خارجی با محور مذاکره و مقاومت که آقای لاریجانی سمبل تفکر مذاکره و آقای رئیسی نماد تفکر مقاومت خواهد بود و حوزه دوم اقتصاد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتمادآنلاین،  سید حسین نقوی‌حسینی درباره آرایش انتخاباتی گفت: همان طور که قبلا گفته بودم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل آرایش انتخاباتی در ایران در حقیقت در دو مرحله است؛ مرحله اول ثبت‌نام و مرحله دوم اعلام صلاحیت‌ها است که بعد از آن آرایش انتخاباتی واقعی شکل می‌گیردو به همین دلیل امروز نمی‌توان به طور قطع درباره گزینه‌هایی نهایی در رقابت صحبت کرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد در مرحله اول علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و محسن مهرعلیزاده در یک طرف قرار می‌گیرند و طرف مقابل آقایان ابراهیم رییسی، سعید جلیلی و احتمالا محسن رضایی هستند و باید ببینیم که چهره چهارم بین آقایان سعید محمد یا رستم قاسمی یا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کدام است.

نقوی‌حسینی با اشاره به تاکید همه کاندیداها بر موضوع حضور مستقل در انتخابات گفت: ساختارهای حزبی در کشور ما مستحکم نیست و این که کاندیداها بگویند مستقل هستیم امتیاز نیست؛ چرا که در عرصه کار سیاسی و انتخاباتی افراد باید با پرچم جبهه‌هایشان بیایند اما آنقدر این تشکل‌ها آشفته هستند که حتی کاندیداهایی که به جریان‌های سیاسی وابسته هستند می‌گویند مستقل می‌آیند. در حالی که در همه کشورهای دموکراتیک با برنامه باید جبهه شما مشخص و حزب پاسخگو عملکرد باشد.

نقوی‌حسینی با تاکید بر این که در انتخابات ۱۴۰۰ نهایتا رقابت بین اقای رییسی و لاریجانی خواهد بود، گفت: در نهایت رقابت بین این دو جبهه خواهد بود و همه اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و دولت فعلی هم پشت لاریجانی خواهند بود. در سوی مقابل همه تشکل‌های اصولگرا پشت سر آقای رییسی می‌ایستند.

نقوی‌حسینی درباره گفتمان انتخابات ۱۴۰۰ نیز تاکید کرد: محورهای اصلی مذاکره دو چیز است؛ بحث روابط خارجی با محور مذاکره و مقاومت که آقای لاریجانی سمبل تفکر مذاکره و آقای رییسی نماد تفکر مقاومت خواهد بود و حوزه دوم اقتصاد است و رییسی معتقد به استفاده از ظرفیت های داخلی و مقابله با فساد و آقای لاریجانی احتمالا دیدگاه‌های دیگری خواهد داشت.