۰ نفر

سرنوشت نامعلوم میلیون‌ها دلار در دولت احمدی نژاد؛

کدام مسئولان کشور جزیره خریده اند؟!

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۳۱
کد خبر: 528990
کدام مسئولان کشور جزیره خریده اند؟!

وزیر کشور دولت اصلاحات می گوید: احمدی‌نژاد در آخرین اظهاراتش گفته است مسئولان در خارج از کشور جزیره‌ای خریداری کردند. اگر هر شخص دیگری، این سخن را می‌گفت دادستان کل، دستگاه قضایی، دستگاه سپاه یا اطلاعات لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و با آن شخص برخورد می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، سید عبدالواحد موسوی لاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز به تحرکات این روزهای احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: مماشات با احمدی نژاد به چه دلیل است؟

وی افزود: سرنوشت میلیون‌ها دلار در دولت او مشخص نیست چه شده حالا هم طلبکار است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*احمدی نژاد این روزها قدرت جریان سازی سومی در کشور را دارد؟

آقای احمدی نژاد یک سوال بزرگ در برابر حکومت به معنای عام آن است مبنی بر این که مماشاتی که با آقای احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد به چه دلیل است؟ آقای احمدی‌نژاد در آخرین اظهاراتش یک نکته مطرح کرد و گفته است مسئولان در خارج از کشور جزیره‌ای خریداری کردند که اگر غلیان احساسات مردم رخ دهد فرار کنند و به آنجا بروند. اگر هر شخص دیگری، این سخن را می‌گفت دادستان کل، دستگاه قضایی، دستگاه سپاه یا اطلاعات لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و با آن شخص برخورد می‌کردند.

کدام مسئولان رفته اند و جزیره خریده اند؟

بنابراین این اظهارات آقای احمدی نژاد، اگر ریشه و اساسی دارد مسئولان توضیح بدهند کسانی که رفتند جزیره خریدند چه کسانی بودند به چه دلیل خریدند و با اجازه چه کسی خریدند؟ آن هم اگر حرفش پایه و اساسی دارد که قطعا دارد. اگر سخنانش اساسی ندارد بزرگترین تردید در شایستگی این حکومت است که توسط آقای احمدی نژاد به آن دامن زده می‌شود. چرا  با او برخورد نمی‌کنند؟ آقای احمدی نژاد یک سری مسائل در راستای همنوایی با گروه های آن سوی مرزها مطرح می‌کند تا عده‌ای را به سمت خود جذب کند.

ممکن است عده‌ای ناراضی باشند و فکر کنند این اظهارات آقای احمدی نژاد می‌تواند مبنایی داشته باشد. آقای احمدی نژاد در دوره ۸ ساله خودش در کجا با مردم بوده و کارهایی که به نفع جامعه بوده را دنبال کرده که موانعی داشته باشد. اگر ۱۱ روز به دلیل برکنار کردن وزیر اطلاعات قهر کرده و رفته خانه اش نشسته، دغدغه اش مردم نبوده بلکه دغدغه‌های دیگری داشته است در واقع بر سر اینکه می گفت فلانی باشد و دیگری می گفت فلانی باشد دعوایی رخ داده است.

 البته آقای احمدی نژاد در پایان اظهاراتش همواره از آقای رییسی دفاع می‌کند حال ممکن است به دلیل نگرانی‌هایی است که از اظهاراتش دارد یا دلایل دیگری. درباره آقای احمدی نژاد، یک اشتباه بزرگ در دوره آقای روحانی رخ داد مبنی بر اینکه وضعیت دولتش را تشریح نکرد و نگفت ما در سیاست خارجی، مناسبات داخلی، اقتصادی و مباحث امنیتی در فلان سطح هستیم و مشخصات دولتی که از احمدی نژاد تحویل گرفتیم با این مشخصات است. این اشتباه بود و معرفی نکرد. وگرنه آقای احمدی نژاد که طرف بدهکار است خود را در جایگاه طلبکار نشان می‌دهد.

سرنوشت میلیون‌ها دلار در دولت او مشخص نیست چه شده حالا هم طلبکار است. یکی از همکاران احمدی نژاد می‌گفت ما قیمت نفت را ۱۰۰ دلار حفظ کردیم. در حالی که قیمت بین‌المللی نفت افزایش پیدا کرده بود. با این حال این همه دلار به دست آوردید الان کجاست؟! به چه چیزی تبدیل شد؟ ۷۰۰، ۸۰۰، حداقل ۵۰۰ میلیون دلار تبدیل به چه چیزی شد؟ آن ندانم کاری‌هایی که در جریان توزیع این پول در بین افراد صورت گرفت چه کسی باید پاسخگو باشد. هیچ گاه دستگاه مسئول از احمدی نژاد نخواستند پاسخگوی این مسائل باشد.

اظهاراتی که احمدی نژاد مطرح می‌کند به معنای جریان سوم نیست. وقتی احمدی نژاد این اظهارات را مطرح می‌کند حمایت جریان اصولگرایی را هم دارد یعنی به عنوان مثال یک نیم نگاهی به آقای رییسی دارد. تصورش بر این است که ممکن است رییسی بیاید و باید حمایت او را داشته باشد. بنابراین ایرادی ندارد جریان سالم سومی در میانه درگیری‌های اصلاح طلب و اصولگرا بیاید و با مردم حرکت کند. بسیار خوب است. بنده فکر نمی کنم کسانی که کارنامه درخشانی چون احمدی نژاد دارند بتوانند چنین جریانی شکل دهند.