۰ نفر

همتی در مناظره سوم؛

در نامه خصوصی راجع به بورس به رهبری هشدار دادم / من با دست خالی با ترامپ جنگیدم

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸
کد خبر: 535667
در نامه خصوصی راجع به بورس به رهبری هشدار دادم /  من با دست خالی با ترامپ جنگیدم

همتی گفت: تورم به دلیل کسری بودجه و کسری بودجه هم به دلیل کاهش سالی ۴۰، ۵۰میلیارد درآمد دولت بخاطر تحریم‌ها بود. ترامپ و کاسبان تحریم با هم زیر میز مذاکره برجام زدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصرهمتی در سومین دور مناظره انتخاباتی۱۴۰۰ گفت: بدون اعاده رشد اقتصادی در حداقل ۵درصد، نه بیکاری حل می‌شود و نه می‌توان رفاه را به کشور آورد. ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی‌ کشور نیم درصد بیشتر نبود و در طول یک دهه گذشته تقریبا سرمایه‌گذاری شیب منفی نزولی داشته است، چراکه بدون سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی معنایی ندارد.

 آقای رییسی، گرانی‌سازی وجود ندارد / ترامپ و کاسبان تحریم زیر میز مذاکره زدند

وی با تاکید بر ضرورت وجود محیطی امن برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: دوستان راجع به یکسری روبناها صحبت می‌کنند، اقتصاد مفاهیم ومعادلات خودش را دارد، علم اقتصاد به ما می‌گوید که محیط سرمایه‌گذاری باید امن باشد و بر مبنای یک محیط سرمایه‌گذاری امن بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم و این رشد اقتصادی را بتوانیم بین مردم عادلانه تقسیم کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ضمن اشاره به معضل تورم، تاکید کرد: آقای رییسی می‌گویند باید جلوی گرانی‌سازی را بگیریم درحالی‌که گرانی وجود ندارد، تورم عامل گرانی است. در دنیایی که تورم دو تا سه درصد شده، گرانی وجود ندارد، آیا شما در اروپا می‌بینید که مبارزه با گرانی وجود داشته باشد؟

همتی اضافه کرد: چرا قیمت ارز و مسکن بالا رفت؟ آقای رییسی خودمان را به راه دیگری نزنیم. خواهشا به این نکته توجه کنید تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی با دنیا را به هم زده است. چرا این اتفاق افتاده است؟ شما یک کشور در دنیا نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی جهانی بتواند رشد کرده باشد.

وی توجه به مسئله تحریم و تاثیر آن بر مشکلات کشور را ضروری دانست و بیان کرد: آقای جلیلی می‌فرماید اگر هفت مورد از مشکلات گفته شده، مشکل است پس چرا درمورد مسائل دیگر صحبت می‌کنیم. چیزهای دیگر مثل تحریم خیلی مهم است، البته برنامه‌های من برای همین هفت مشکل گفته و تدوین شده و من برای اشتغال جوانان، مسکن جوانان، کنترل تورم، اعاده رشد اقتصادی حداقل ۵درصدی و برگرداندن تورم به دامنه ۸ تا ۱۲درصد برنامه دارم اما چون در هفت دقیقه فرصت نمی‌شود من چند نکته را عرض می‌کنم.

عبدالناصرهمتی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط با دیگر کشورها تصریح کرد: همین جریانی که دوستان می‌گویند چرا از علت‌های دیگر صحبت نمی‌کنید، می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم، بدون دنیا زندگی یعنی چی؟ اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید، اگرهم بلد باشید نتیجه‌اش این است که رشد هشت درصدی که داشتیم به رشد صفر درصدی یا منفی تبدیل می‌شود.

همتی به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده، اشاره کرد و گفت: من می‌گویم هزینه این مشکلات را چه کسی می‌دهد؟ از جیب مردم برمی‌دارند. این هزینه را مردم عزیز می‌‌دهند؛ به مردم بگویید ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم، پرسپولیس و استقلال بعد از برد نمی‌توانند پولشان را از ای‌اف‌سی بگیرند، بگویید به خاطر مبادلات محدود برای تجارت خارجی ما هر سال ۲۰درصد هزینه می‌دهیم و بخاطر تحریم‌ها سالی ۱۶میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل می‌کنیم. پس چرا می‌گویید در مورد عوامل دیگر صحبت نکنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به رییسی گفت: آقای رییسی سوال من این است، حضرتعالی که به عنوان سرگروه این پنج نفر هستید و در مقابل من ایستاده‌اید بفرمایید که اگر قدرت دست تندروها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر قدرت دست شما بیفتد چه خواهد شد؟ من راحت می‌گویم تحریم‌های جدید با اجماع جهانی بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

به گفته همتی، برجام راه حلی بود که آقای ظریف با راهنمایی و حمایت مقام معظم رهبری جلوی پای کشور گذاشت اما شما مردم حق دارید بگویید که چرا هیچ نفعی برایشان نداشت، به این دلیل که اگر تحریم نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند، این ۳۵۰هزار میلیارد تومان شش برابر حقوق پرستاران و معلمان کشور است. پس راحت از کنار آن نگذریم. فکر می‌کنیم همین طور وضع اقتصاد خراب شده است؟ تورم چرا ایجاد شده چون دولت کسری بودجه پیدا کردهاست. حالا چرا کسری بودجه دارد، زیرا سالی ۴۰ تا ۵۰میلیارد تومان درآمد کشور به خاطر تحریم کم شده است.

وی کاسبان تحریم را دلیل نبود سرمایه‌گذاری خارجی دانست و تصریح کرد: این کاسبان تحریم برای اینکه پول از دستشان نرود، اجازه ندادند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شود، ترامپ و کاسبان تحریم با هم به زیر مذاکره برجام زدند. من مطمئنم یک دولت عاقل با پشتیبانی و حمایت رهبری می‌تواند به زودی تحریم‌ها را بردارد.

همتی اذعان کرد: آیا می‌خواهید فردای برداشته شدن تحریم‌ها، ایران از منفعت اقتصادی برجام بی‌بهره بماند؟ من فکر می‌کنم شما اصلا نمی‌خواهید سرمایه وارد کشور شود؛ چند سال است که نتوانسته‌ایم سرمایه جذب کنیم. نمی‌خواهید برای جوانان شغل ایجاد شود؟ مردم که می‌خواهند اما من فکر می‌کنم آقای رییسی و آن‌هایی که در ستاد شما شبانه‌روز فعالیت می‌کنند، مخالف برجام هستند مخالف تصویب اف‌ای‌تی‌اف هستند.

رییس سابق بانک مرکزی با بیان اینکه جمعی که در مقابل من نشسته‌اند آقای رییسی، جلیلی، زاکانی، رضایی و قاضی‌زاده هاشمی دو سال است که اف‌ای‌تی‌اف را معطل گذاشته‌اند، افزود: این افراد می‌گویند رابطه با خارج را می‌خواهیم چه کار؟ بانک‌هایمان برای چه باید با خارج ارتباط برقرار کند؟ خب معلوم است که وضع کشور اینطور می‌شود، نرخ ارز بالا می‌رود، می‌گویند گرانی‌سازی کالا‌ها، خب وقتی نرخ ارز بالا برود گرانی‌سازی هم طبیعی است.

همتی صراحتا بیان کرد: من هم اقتصاد خوانده‌ام و هم در سه دهه گذشته مسئولیت اقتصادی داشته‌ام، دنیا را دیده‌ام و حتی برای کشورهای همسایه و منطقه که حاج قاسم توانست امنیتش را تامین کند برنامه گسترش روابط اقتصادی دارم؛ در سیاست خارجی من عربستان و امارات دشمن نیست، خودروساز داخلی می‌تواند پیشرفت کند اما باید بتواند با خودروساز خارجی رقابت کند اینطور نیست که ما پراید را با قیمت فورد آمریکایی تحمیل کنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری۱۴۰۰ در پایان گفت: خاک‌ریز‌های این جنگ تحمیلی در خانه مردم است، الان روزی چند نفر به خاطر داروهای خاص از بین می‌روند، مشکل مدافعان تیم خودمان است. آقای رییسی شماهایی که با همه دوستانتان مخالف اف‌ای‌تی‌اف هستید گل به خودی زده‌اید، شما در این م

در نامه خصوصی خدمت مقام معظم رهبری راجع به بورس هشدار دادم و ایشان تایید کردند / همتی لیست ابربدهکاران بانکی را به رییسی داد

عبدالناصرهمتی در بخش دوم گفت‌وگوی مناظره انتخاباتی۱۴۰۰ خطاب به سعید جلیلی، گفت: آقای جلیلی می‌فرمایند که چرا ما فقط با دو یا سه کشور مذاکره می‌کنیم؟ آقای جلیلی شما یک دهه کشور را با یک بیانیه‌خوانی در مذاکرات معطل کرده‌اید؛ از آن موقع تا حالا GDP کشور ۸۰درصد عقب مانده است، من فکر می‌کنم شما اصلا از مسائل بین‌المللی اطلاعی ندارید.

وی تصریح کرد: مگر بهترین دوستان ما چین و عراق نیستند، این‌ها پول ما را نمی‌دهند شما چه چیزی را می‌گویید حل کنیم؟ حالا چرا پول ما را نمی‌دهند؟ برای اینکه می‌گویند تا مذاکرات به نتیجه نرسد پولتان را نمی‌دهیم و با شما ارتباط برقرار نمی‌کنیم.

همتی ادامه داد: شما می‌گویید با افتخار می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، بله این بیکاری، این معیشت مردم همه نتیجه کار‌های شماست. چرا این‌ها را نمی‌گویید؟ بی‌خودی می‌گویید که تعامل خوب است، خب تعامل با چه کسی؟ دنیا بدون حل مشکل تحریم با شما کار نمی‌کند و هزینه اضافی ۲۰درصدی هم که سالانه پرداخت می‌کنیم به همین دلیل است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ خطاب به زاکانی هم گفت: آقای زاکانی باز هم به عنوان پلیس بد می‌خواهند پوششی چند جمله را بگویند، بخشی از مطالب را تحریف شده مطرح کردند که قبلا هم گفته‌ام به ایشان جواب نخواهم داد.

همتی به مشکلات ایجاد شده در بورس و ارتباط آن با بانک ‌مرکزی اشاره کرد و افزود: اما در ارتباط با بورس نکته‌هایی به من گفته‌اند که باید آن را توضیح دهد؛ با این که رییس کل بانک مرکزی در هیات دولت رای ندارد و این دولت من را از ریاست بانک‌ مرکزی برکنار کرد، برای رد گم کنی درباره نقش بانک ‌مرکزی در بورس صحبت می‌کنند؛ من توضیحی بدهم که تا به حال نگفته‌ام آن هم به این دلیل که هم وزیر اقتصاد و هم برخی رقبا در جامعه بی‌اخلاقی کرده‌اند و باید آن‌ها را پاسخ دهم و برای اولین بار می‌خواهم واقعیت‌هایی راجع ‌به بورس بگویم.

رییس سابق بانک‌ مرکزی با بیان اینکه مدت‌ها قبل از ریزش بورس به رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم که مردم را به بورس دعوت نکنید، گفت: ایشان فرمودند که آقای رییس جمهور، این هشدار رییس کل مهم است، کسان دیگری هم شبیه به آن را مطرح کرده‌اند، مقتضی است که در این مورد فکر جدی شود. اما چه شد؟ بعد از آن همه مجددا مردم را به بورس دعوت کردند و وزیر اقتصاد گفت مشکلی نیست و حبابی وجود ندارد و باید بورس بالا برود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ اظهار کرد: عده‌ای چند هزار میلیارد در بورس سود برده‌اند، این‌ها چه کسانی هستند؟ شما در طول یکسال سه بار رییس بورس را عوض کردید، مقررات را مدام بالا و پایین کردید، دامنه نوسان را عوض کردید، حجم مبنا و معاملات روزانه را عوض کردید؛ افراد سیاسی در بورس دخالت کردند، در این خصوص نایب رییس آن زمان مجلس به قوه قضاییه لیست فرستاد و بعد گفت من سه روزه مسائل را حل می‌کنم، خب چرا نمی‌توانید حل کنید؟

به گفته همتی، مشکل بورس ربطی به بانک مرکزی ندارد، بالا و پایین شدن نرخ بهره بین بانکی هم بخاطر تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بوده است.

وی در پایان با اشاره به ماجرای ۱۱نفری که منابع بانک‌ها را برده‌اند، توضیح داد: اولا این ۱۱نفر بیش از ۱۰سال پیش این منابع را گرفته‌اند، من در دو سال گذشته در بانک مرکزی محکم ایستاده‌ام و ۲۵هزار میلیارد از ۹۰هزار میلیارد را کم کرده‌ام. حالا چون آقای رییسی اعلام کرده بودند که من این پول‌ها را داده‌ام، لیست ۱۱نفر را همین الان به آقای رییسی می‌دهم و اگر ایشان صلاح دانستند آن را به مردم اعلام کنند.

سوالات همتی از رییسی راجع به گشت ارشاد و پرونده طبری/ لیست ابربدهکاران را داده بودم، اما برخی پرونده‌ها پیش نرفت

همتی در بخش پایانی آخرین مناظره انتخاباتی۱۴۰۰ با ارائه روش و دیدگاه خود "درخصوص تعادل میان فعالیت اقتصادی زنان و ارزش‌های خانواده" بیان کرد: بحث فعالیت زنان بسیار مهم است و ما حتما باید به آن توجه کنیم، ۵۰درصد جمعیت کشور زنان هستند اما آن حدی که باید در جامعه شان و جایگاه داشته باشند، متاسفانه توجه نمی‌شود.

او اضافه کرد: خیلی از آن‌ها تحصیلکرده هستند و نیاز به کار دارند. من فکر می‌کنم اولا باید محیط و امنیت اجتماعی لازم را برای زنان فراهم کنیم و دوم فرصت برابر برای مشارکت در اجتماع چه در پیدا کردن شغل و چه در فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی به آن‌ها دهیم؛ الان مشکل ما این است که تعداد اشتغال یا فرصت شغلی که برای زنان ایجاد می‌کنیم برابر نیست، حتی ۳۰درصد هم نیست، یکی از سیاست‌های من این است که فرصت برابر ایجاد کنم.

همتی درباره وضعیت زنان تحصیلکرده و سرپرست خانوار در دولت خود، اظهار کرد: زنان تحصیلکرده‌ای که می‌خواهند کارآفرینی کنند در این بخش مشکل جدی دارند؛ حتما ماکروفاینانز یا وام‌های خرد راه‌ می‌اندازیم برای اینکه بانوان کارآفرین بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین زنان سرپرست خانواده مشکلات بسیاری دارند و بخشی از آن‌ها جزو دهک پایین‌تر از سه هستند، طرحی که من دارم حتما باید یک میلیون تومان به هر خانوار دهک پایین داده شود از طریق هدفمند کردن یارانه نه چاپ پول که به بودجه دولت اضافه شود؛ بنابراین برنامه‌های وسیعی برای زنان دارم، زنان باید خط مقدم فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کشورمان باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مجددا خطاب به رییسی درباره ۱۱نفری که وام گرفته‌اند، تصریح کرد: درمورد اینکه آقای رییسی گفتند چرا لیست ۱۱نفر را به من دادید؟ باید بگویم این پرونده را قبلا به قوه‌ قضاییه داده‌ایم و حتما بعضی از پروند‌ها به دلایلی که خودتان می‌دانید فعلا پیش نمی‌رود، چون قبلا گفته‌اید که چرا لیست این افراد را اعلام نمی‌کنید و همچنین گفته‌اید که این اتفاق در زمان من افتاده، باید بگویم که خیر این پرونده در زمان من رخ نداده و مربوط به گذشته است و اگر شما صلاح می‌دانید اسامی آن‌ها را اعلام کنید چون از من می‌خواهند که آن را اعلام کنم.

وی همچنین خطاب به جلیلی پیرامون موضوع FATF گفت: فکر می‌کنم که آقای جلیلی شوخی می‌کنند که می‌گویند ۲۰۰کشور نمی‌داند و من می‌دانم که اف‌ای‌تی‌اف آنطور که شما می‌گویید نیست؛ آقای جلیلی فقط شما و کره‌شمالی می‌گویید که اف‌ای‌تی‌اف به در نمی‌خورد، یعنی مردم شما فکر می‌کنید ۲۰۰کشور نمی‌فهمند، عقل ندارند که این اقدام برای جلوگیری با پولشویی و فعالیت‌های تروریستی است؛ چرا کاری می‌کنید که تاجران ما را در دنیا به عنوان تروریسم و پولشوی معرفی کنند؟ خواهش می‌کنم از این موضع پایین بیایید و اجازه دهید کشور نفس بکشد.

وی در ادامه به بحث فیلترینگ هم اشاره کرد و افزود: فرصت کم است و من یک هفته‌ای است که کار تبلیغاتی می‌کنم اما آقای رییسی دو سالی می‌شود که تبلیغ می‌کنند و من چند نکته را از ایشان سوال می‌کنم. آقای رییسی شما یک حرف رمزی در جلسه قبل هم زدید و گفتید "اینترنت امن". سوالی که من از مردم عزیز می‌کنم، آیا شما می‌دانید اینترنت امن یعنی چه؟ به نظر یعنی اینستاگرام بسته شود و شما به جای اینستاگرام نیاز داشته باشید برای هر کسب‌وکاری دنبال مجوز از آقایان باشید و چند میلیون شغل از بین برود.

همتی خاطرنشان کرد: تعارف را کنار گذاشته‌اند و می‌گویند اینترنت را باید طبقه‌بندی کنیم، خب این یعنی چی؟ آیا اینترنت را می‌خواهند جیره‌بندی کنند و به یکی اینترنت کمتر و به یکی بیشتر بدهند؟ ما نباید مردم را صغیر فرض کنیم، آقای رییسی اینجا کره‌شمالی نیست. فکر کردید چرا هر روز آقای آذری جهرمی وزیر شجاع ما را به دادگاه احضار می‌کنند؟ چرا نماینده‌های شما در کمیته فیلترینگ رای به بسته شدن اینستاگرام دادند؟ وقتی شما می‌گویید با فیلترینگ مخالف هستید مثل این است که طبری بگوید زمین‌ها و ویلای لواسان را دوستانش داده‌اند. الان سوال من این است که دوستان طبری کجا و چرا آزاد هستند؟

این نامزد انتخاباتی در پایان این بخش از مناظره گفت: جوری از زنان و حقوقشان صحبت می‌کنید که انگار مردم نمی‌دانند سوابق شما چیست. در کمیسیون انتصابات قضات، به ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشده است.نسبت شما با افکار جناب آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد چیست؟ دقیق بفرمایید مخالف افکار ایشان درمورد زنان هستید یا خیر.الان زنان در دادگاه‌ها چقدر زیر فشار هستند؟ شما حتی در مناظره قبل نگفتید مخالف گشت‌ارشاد هستید، الان صریح بفرمایید مخالف هستید یا موافق.

آقای رییسی، اقتصاد دادگاه و زندان نیست/ اگرمی‌توانستید، چرا نرخ سود را پایین نیاوردید؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روستاییان اشاره کرد و گفت: در این مناظرات می‌بینیم که جای روستاییان بی‌صدا خالی است، البته وقتی مشاور آقای رییسی، شهر به شهر برایشان تبلیغ می‌کند و آقای جلیلی ترک موتورش می‌نشیند، به روستاییان عزیز توهین می‌کند چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم. نگاه مشاور آقای جلیلی به روستاییان مثل نگاهی بود که در جلسه پیش آقای رییسی به کارمندان داشتند. انگار روستاییان و کارمندان واژه تحقیرآمیز است. مردم عزیز نگذارید این نگاه ارباب و رعیتی در ایران حاکم شود، ملت ما انقلاب کرد که این نگاه‌ها نباشد.

همتی به روستاییان وعده داد؛ مردم روستا از شما حتی گندمتان را هم خوب نمی‌خرند. چرا؟ چون بودجه‌اش را تیم دوستان مجلسی در اینجا برای امثال قیر رایگان به رانت‌خواران دادند. مردم روستا من برنامه جامعی برای روستا و اقتصاد روستا دارم، در این برنامه تضمین می‌کنم که گندم و محصول کشاورزی شما را به نرخ روز خریداری کنم نه به نرخ تحمیلی که رایج است. من انبار‌های گسترده در سراسر کشور برای نگه‌داری محصولات کشاورزی و عرضه آن در بورس کالا راه می‌اندازم تا مجبور نشوید محصول‌تان را زیر قیمت به دلالان بفروشید.

وی در این بخش خطاب به رییسی درمورد نرخ سود بانکی بیان کرد: آقای رییسی، در صحبت چند روز پیش گفتند که بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ سود را پایین بیاورد، ولی من با ابزار قوه‌ قضاییه می‌توانم. خب اولا باید پرسید چرا تا حالا پایین نیاوردید و ثانیا آقای رییسی اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست، سود بانکی را اگر در شرایط تورم پایین بیاوریم، آن پیرمرد و پیرزن بازنشسته که پول‌شان را برای چرخاندن زندگی در بانک گذاشته و سود می‌گیرند، آن‌ها چگونه باید زندگی کنند؟

به گفته همتی، راجع‌به این مسائل باید فکر جدی کرد، ریشه این مشکل تورم است و باید آن را بخشکانیم، حکمرانی اقتصادی ما نامناسب است. اینگونه اقتصاد و کشور را نمی‌توان مثل زندان اداره کرد. کشور پیچیدگی‌های زیادی دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همچنین خطاب به قاضی‌زاده هاشمی پیرامون موضوع نقش بانوان در دولت، تاکید کرد: آقای قاضی‌زاده هاشمی جلسه پیش گفتند که من به زنان بیشتر از شما احترام می‌گذارم، رییس ستادم یک خانم است. من عرض می‌کنم خانمی که در ستاد شماست همان شخصی نیست که گفته بودند بیل‌گیتس می‌خواهد با واکسن کرونا ۱۵درصد جمعیت جهان را بکشد؟ آیا واقعا با این تفکر می‌خواهید کشور را اداره کنید؟

همتی درباره برنامه خود برای ریشه‌کن کردن بیماری کرونا هم توضیح داد: من از بهترین مدیران و متخصصان کشور و تجربه‌های موفق جهان برای اداره و حل مساله کرونا دعوت خواهم کرد، واکسیناسیون همگانی و رایگان کرونا را در سراسر کشور تا آخر امسال پایان خواهم داد. همچنین سامانه شفاف کرونا در ماه اول آغاز به کار دولت راه‌اندازی خواهد شد.

روحانی در دوران تعامل رییس جمهور خوبی بود اما در جنگ اقتصادی نه / من با دست خالی با ترامپ جنگیدم

همتی در بخش پایانی مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با بیان اینکه شش ماه تمام براندازان خارجی و تندرو‌های داخلی من را تخریب کردند، اظهار کرد: همین آقایان حاضر در جلسه برخی از مشکلات اقتصادی را به گردن من انداختند و من هیچی نگفتم، همه آقایان حاضر در اینجا می‌دانند من تقریبا با دست خالی در بانک‌مرکزی با ترامپ جنگیدم ولی به روی خود نمی‌آورند چون باید تخریب کنند.

این نامزد انتخاباتی دور سیزدهم ریاست جمهوری گفت: من می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات شوم، تخریب‌ها صد برابر خواهد شد ولی گفتم شاید هیچ وقت نتوانم خودم را ببخشم لذا دو ساعت مانده به پایان ثبت‌نام در صحنه حاضر شدم. آقای روحانی در دوران تعامل رییس جمهور خوبی بود آن سال‌ها را یادتان بیاورید، اما هیچ کس نمی‌دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد. هیچ کس ترامپ و کارهایش را پیش‌بینی نمی‌کرد، روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آنطور که باید عمل کند، تیم ناهماهنگ اقتصادی اعتماد به آدم‌هایی که خیر ایشان را نمی‌خواستند، در کنار همین گروه آقایانی که اینجا نشسته‌اند تخریب‌ها و سنگ‌اندازی‌هایشان.

وی با انتقاد به واکنش روحانی نسبت به گران شدن بنزین، تصریح کرد: باید قبول کنیم وقتی مردم خشمگین هستند رییس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم؛ مردم، آقایان سه سال است که دارند بذر یاس و ناامیدی را در جامعه می‌کارند و به شما القا می‌کنند که رای شما هیچ اهمیتی ندارد، دشمن خارجی و تندرو‌های داخلی هر دو از رای شما می‌ترسند چون بازی‌شان به هم می‌خورد.

همتی با تشویق مردم برای حضور در انتخابات، اذعان کرد: مردم شما برای این صندوق رای خون دادید، با جوانان ما چه کردند؟ در ۱۲سال شعارشان از رای من کو، شد رای بی رای. ما در انتخاب‌هایمان اشتباه کردیم اما این باعث نمی‌شود وقتی که زمین خوردیم دیگر بلند نشویم، بیایید با هم یار دبستانی را بخوانیم، خوشحال باشید من قول می‌دهم کشور را از این پیچ خطرناک عبور دهم، قول می‌دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم، نمی‌گذارم کسی به خاطر معیشت شرمنده خانواده‌اش شود، این کاری است که من بلد هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خاطر نشان ساخت: از تاج‌زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی، از فردوسی‌پور و دایی تا آذری‌جهرمی، از طیب‌نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی‌دانا، از مسجدجامعی و ظفرقندی تا محمدجواد ظریف همه می‌توانند در کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم.

همتی با تاکید بر اینکه من تاکنون به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد، بیان کرد: من هیچ ترسی ندارم، نه برادرانم فاسد هستند نه پسرم و همسرم و نه دخترانم، من به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد. به من اعتماد کنید، روز رای‌گیری بزنید زیر میز، نگذارید ۲۸خرداد، ۲۸مرداد شود، قدرت خودتان را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالیتان را ببینند نشان دهید، به همه کسانی که می‌گویند اگر اینجا مشکل دارید جمع کنید بروید، اینجا وطن و ایران ماست.