۰ نفر

همتی: افزایش قدرت خرید مردم با پرداخت عادلانه یارانه‌ ها

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۷
کد خبر: 535390
همتی: افزایش قدرت خرید مردم با پرداخت عادلانه یارانه‌ ها

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت ترمیم و افزایش قدرت خرید مردم از طریق پرداخت عادلانه یارانه‌ها و بازتوزیع درآمدهای کشور تاکید کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در گفت وگو با مردم استان سمنان با اذعان به اینکه قدرت خرید مردم در اثر تحریم ها کاهش یافته اظهار کرد: دولت آینده باید قدرت خرید مردم را از طریق عادلانه کردن پرداخت یارانه ها،،بازتوزیع درآمدهای کشور، اخذ درآمد از دارایی ها و درآمدهایی که جنبه سفته بازی داشته و کمتر کردن فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان، به مردم برگرداند.

وی برگرداندن قدرت خرید به مردم را وظیفه دولت سیزدهم خواند و ضمن تاکید بر تلاش برای بهبود معیشت آحاد مردم جامعه افزود: معیشت مردم در حال حاضر تحت تاثیر تحریم، تورم و کاهش ارزش پول ملی قرار گرفته و همین مشکلات جدی برای آنها بوجود آورده است.

 همتی از تحریم ها بهعنوان عاملی مهم و بسیار موثر در تشدید مشکلات اقتصادی بوجود آمده برای مردم نام برد و خاطرنشان کرد: برخلاف عده ای که نقش تحریم ها را ناچیز می دانند من سه سال است که از نزدیک شاهد این شرایط هستم. تحریم های ظالمانه همه بخش های اقتصادی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و قدرت خرید مردم تحت تاثیر تحریم ظالمانه، تورم بالا و تحت تاثیر روند کاهشی ارزش پول ملی تضعیف شده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری بر لزوم رفع تحریم ها تاکید و تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که انزوای خارجی را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بیش از این شاهد نوسان در رشد اقتصادی کشور باشیم گفت: پیش بینی ناپذیربودن اقتصاد، یک سهم مهلک برای کشور و سرمایه گذاران است.

 همتی مهار تورم را یک نیاز ضروری خواند و افزود: اگر تورم را مهار نکنیم این تورم، سفره بخش بزرگی را کوچک و سفره بخش کوچکی که دو دهک بیشتر نیستند را بزرگ و بزرگتر می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم توجه بیشتر به صادرات غیرنفتی تاکید و بیان کرد: البته خوشبختانه توسعه صادرات غیرنفتی در سه سال اخیر خوب بوده اما صادرات غیرنفتی می تواند تا۵۰درصد بیش از این نیز افزایش بیابد.

رییس پیشین بانک مرکزی ایران ادامه داد: باید صادرات غیرنفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات محور افزایش دهیم و استان‌های مختلف و از جمله استان سمنان می تواند نقش مهمی در این بخش ایفا کند.

وی با بیان اینکه صادرات کشور در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته اظهار کرد: این افزایش نویدبخش این است که می توان با گسترش تولیدات صادرات محور، به روند افزایشی صادرات غیرنفتی تداوم بخشید.