۰ نفر

ادعای آمریکا: ارتباطی بین برخی تحریم‌ ها و مذاکرات وین وجود ندارد

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبر: 535352
ادعای آمریکا: ارتباطی بین برخی تحریم‌ ها و مذاکرات وین وجود ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که هیچ ارتباطی بین رفع تحریم‌ها علیه ۳مقام سابق دولت ایران و مذاکرات جاری در وین برای تعیین سرنوشت برجام، وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، آنتونی بلینکن در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت های خارجه و خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه سه مقام سابق دولت ایران و دو شرکتی که پیشتر در خرید، فروش، انتقال، یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران دخیل بودند، را در نتیجه تغییر وضعیت یا رفتار از سوی طرف های تحریم شده، رفع می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پرایس روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که قطعا هیچ ارتباطی بین حذف نام (افراد و شرکت ها) و مذاکرات وین برای تعیین سرنوشت توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ وجود ندارد.  

پرایس در این رابطه افزود که این یک روال معمول و فنی مطابق با اصول تحریم ها و فرایندهای اداری است که وزارت خزانه داری آمریکا به طور معمول بررسی و اقدام مناسب را صورت می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات وین ادامه داد که با وجود پیشرفت در دوره های قبلی مذاکره، همچنان چالش ها باقی مانده و مسائل بزرگ باعث اختلاف میان طرفین است. 

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، اما مقامات آگاه از مذاکرات وین گفتند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به دنبال این هستند که چگونه می توان یک تکانه به مذاکرات وارد کرد.