۰ نفر

قاضی زاده: هزینه درمانی سالمندان را رایگان می‌ کنم

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۷
کد خبر: 534896
قاضی زاده: هزینه درمانی سالمندان را رایگان می‌ کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای شبکه‌های بهداشت درمان برنامه تحولی داریم،گفت: رییس جمهور شوم هزینه درمانی سالمندان را رایگان می‌کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تلویزونی در جمع خبرنگاران، گفت: بورس یعنی اعتماد، بورس یعنی اینکه صف‌های فروش تبدیل به صف خرید شوند.

وی با بیان اینکه این کار چه وقتی انجام می شود؟،افزود: وقتی امید به آینده بازار ایجاد شود. وقتی مردم متوجه شوند که سهامشان قرار است ارزش پیدا کند، طبیعتاً به جای صف فروش در صف خرید می‌روند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از آنجا که مردم می‌دانند، قاضی‌زاده‌هاشمی برنامه جدی برای کمک به بازار سرمایه دارد،همین باعث ایجاد اعتماد و باعث برگشت بورس می شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: البته برنامه‌هایی داریم که طبق آن موقتاً بخشی از منابعی که از بازار خارج شده است، برگردد. صندوق تسهیلات بازار فعال شود و یک سری اصلاحات نهادی نیز در بازار سرمایه انجام خواهیم داد.

وی افزود: بازار سرمایه برای بنده یکی از جدی ترین بازارهای پولی کشور است و چون بازاری محسوب می شود که در دولت هوشمند می‌خواهد با فساد مبارزه کند، می‌تواند بازارهای غیر شفاف را شفاف کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: بازار سرمایه، بازار پیشران است و نه فقط از این زاویه که الان ۵۰ میلیون نفر از مردم در آنجا گرفتار هستند، بلکه از زاویه‌ای که آینده نظام تأمین مالی ما، در بازار سرمایه رقم بخورد، به آن نگاه می‌کنم. ما حتماً برنامه‌های جدی برای بازار سرمایه داریم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز برنامه خیلی مفصلی داریم،اظهار داشت: در سابقه من، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، عضویت در کمیسیون بهداشت است. هم پزشک و هم عضو ستاد ملی کرونا هستم، از این رو برنامه مفصل‌ داریم.

وی تاکید کرد: ما طرح ملی سلامت داریم که از زمان تأسیس دولت تا ۲۲ بهمن، قضیه کرونا را از نظر رعایت اجرای پروتکل‌ها و همچنین از نظر واکسیناسیون در کشور جمع می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شبکه بهداشت و درمان کشور متعلق به ۵۰ سال قبل است و در طی ۴۰ سال گذشته فرسوده شده است و نیاز به بازسازی مجدد دارد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ما نظام مراقبت از سلامت را در شهرها توسعه می‌دهیم و این هزینه‌های بهداشتی و درمانی جامعه را به شدت کاهش می‌دهد. هم اکنون فرانشیز (پرداخت هزینه ازسوی مردم) به طور میانگین ۴۰ درصد است که طبق برنامه زمانبندی ما باید به کمتر از ۱۵ درصد برای جامعه تا ۷۰ سال و همچنین رایگان برای ۷۰ ساله به بالا باشد.

وی اظهار داشت: از این رو در این نظام، مراقبت و خدمات بهداشتی و درمانی که از مراکز دولتی دریافت می‌کنند، برای تمام ۷۰ ساله‌ها، رایگان می‌ شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این برنامه جدی ما بر اساس منابع موجود است. بعضی از دوستان پیشنهادی که مطرح می‌کنند ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد. نمی‌گویند منشأ مالی آن از کجا است؟

قاضی زاده هاشمی گفت: بر اساس منابعی که همین الان در حوزه سلامت است، یعنی در حساب ملی توسعه سلامت وجود دارد و جزو منابع موجود ما است را یک بازمهندسی می کنیم و کاری خواهیم کرد که حداقل سالمندان عزیز ما که بیشترین میزان استفاده از مراکز خدمات درمانی را دارند، مجبور نشوند هزینه کنند.